Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:25:54 GMT

صف‌های طولانی نان در قوچان/ کمبود نان نداریم

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۷۴۶۵

صف‌های طولانی نان در قوچان/ کمبود نان نداریم

ایسنا/خراسان رضوی در حالی که در روزهای اخیر مشاهده صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های سطح شهر قوچان و تعطیلی زودهنگام برخی از واحدهای نانوایی بار روانی بسیار زیادی بر مردم ایجاد کرده و بر نگرانی شهروندان دامن زده است و تنور شایعه کمبود نان در قوچان داغ است، رئیس اداره غله و خدمات بازگانی شهرستان قوچان گفته که کمبود نان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزها شایعاتی در خصوص کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها و احتمال گرانی نان در شهرستان قوچان به گوش می‌رسد و این شایعات مردم نگران را به خرید بیش‌ از پیش نان تشویق می‌کند.

عده‌ای از مردم معتقدند که نانوایان آرد را از شبکه تولید خارج کرده و در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و عده‌ای از مسئولان حوزه آرد و نان را مقصر این مشکلات می‌دانند.

اسدالله خموشی رئیس اداره غله و خدمات بازگانی شهرستان قوچان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شایعه کمبود آرد در شهرستان قوچان، عنوان کرد: حتی یک گرم آرد از هیچ‌ یک از واحدهای شهری و روستایی این شهرستان کسر نشده است و با تصمیم هفته گذشته در کارگروه آرد و نان ۲۰ تن آرد به سهمیه نانوایی‌های کشیک سطح شهر اضافه‌ شده تا میزان پخت نسبت به قبل افزایش یابد.

وی مهم‌ترین دلیل وجود صف در مقابل نانوایی‌ها را گرانی آرد دانست و ادامه داد: در دو ماه گذشته هر کیسه آرد آزاد تا ۷۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید و نانوایی‌های دولتی پز و نیمه‌دولتی پز علاوه بر سهمیه دولتی به خرید آرد آزاد از بازار اقدام می‌کردند که این موضوع هر چند سود کمتری برای نانوایان در پی داشت اما از لحاظ اقتصادی مقرون‌ به‌ صرفه بود اما این آردها در حال حاضر به مرز ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر کیسه رسیده و دیگر برای نانوا صرف ندارد که آرد آزاد تهیه و پخت کند و به همین دلیل بخشی از پخت نان در راسته‌های خیابان‌های اصلی سطح شهر کم شده است.

رئیس اداره غله و خدمات بازگانی شهرستان قوچان تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل پدید آورنده شرایط فعلی در شهرستان افزایش قیمت جو و نهاده‌های دامی است و با توجه به اینکه قیمت جو در ۴۰ روز گذشته افزایش‌ یافته و به قیمت ۴۲۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است متأسفانه شاهد هستیم مردم با مینی‌بوس از روستاها به شهر آمده و نان به میزان زیاد خریداری می‌کنند که این نان در نهایت به مصرف خوراک دام می‌رسد.

سرانه توزیع آرد در شهرستان قوچان بیشتر از سرانه کشوری است

خموشی با بیان این نکته که سرانه مصرفی آرد هر شهروند ایرانی ماهانه ۷.۵ کیلوگرم است، گفت: در قوچان سرانه آرد ماهانه برای هر فرد ۸.۵ کیلوگرم است و در این شهرستان آرد یک کیلوگرم از سرانه کشوری بیشتر توزیع می‌شود و شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی از جمله شهرهایی است که بالاترین میزان آرد به نسبت سرانه مصرف توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۲ واحد نانوایی کشیک در سطح شهر قوچان تعریف‌ شده است و باید تا ساعت ۲۲:۰۰ به شهروندان خدمات ارائه دهند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

رئیس اداره غله و خدمات بازگانی شهرستان قوچان از تذکر کتبی به ۴ واحد نانوایی به دلیل عدم رعایت الگوی پخت نان خبر داد و افزود: در دو هفته اخیر هیئتی با حضور نماینده فرمانداری، اداره صمت، اداره غله، شبکه بهداشت و درمان و اتحادیه صنف نانوایان ایجاد شده و از تمام نانوایی‌های سطح شهرستان بازرسی به عمل می‌آید و در فرایند بازرسی‌ها هیچ‌گونه فروش آرد توسط واحدهای نانوایی مشاهده نشد.

 وی ادامه داد: در این دو هفته تخلفاتی مثل عدم رعایت الگوی پخت و پخت انواع نان فطیر که به‌ صورت غیر مجاز توسط برخی از واحدهای نانوایی مشاهده شد که به این واحدها نیز تذکر کتبی ابلاغ گردید و در صورت ادامه این روند این واحدها به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند و برخورد قانونی با متخلف انجام خواهد گرفت.

خموشی تأکید کرد: پخت انواع نان فطیر تنها توسط نانوایی‌های خشکه‌پز انجام می‌شود و نانوایی‌ها مکلف شده‌اند که تنها به پخت نان اقدام کنند چون مردم در این روزها برای تهیه نان به نانوایی می‌روند نه خرید فطیر.

وی با بیان این جمله که مردم نباید دچار تشویش شده و مطمئن باشند کمبود نان در شهر نداریم، گفت: این واقعیت را که صف در مقابل نانوایی‌ها وجود دارد، کتمان نمی‌کنیم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم ولی کمبود نان وجود ندارد و نانوایی‌ها روزانه سه نوبت صبح، ظهر و شب به پخت مشغول هستند و از مردم خواهش می‌کنیم حتماً در اوایل پخت به خرید نان اقدام کنند.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نان نانوايي آرد قوچان نانوایی ها کمبود نان سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها