Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، نیما جوان از تهیه‌کنندگان و ناشران حوزه موسیقی با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های موسسه تحت نظر خود توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است یک آلبوم تصویری به نام «نوایی» با هنرمندی استادان مطرح موسیقی منطقه خراسان پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: این آلبوم مشتمل بر آخرین اجرای قربان سلیمانی ملقب به «حاج قربان» از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین بخشی‌ها، نوازندگان و خوانندگان موسیقی محلی شمال خراسان است که در این اجرا به شکلی نمادین ساز دو تارش را به فرزندش هدیه می‌کند و به نظرم دربرگیرنده ویژگی‌هایی است که می‌تواند توجه پژوهشگران و علاقه مندان موسیقی اقوام ایران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه کننده گفت: البته این آلبوم تصویری فقط محدود به اجرای حاج قربان نمی‌شود، بلکه در این اثر آثار تصویری تعدادی دیگر از نوازندگان معتبر منطقه خراسان نیز برای مخاطبان گنجانده شده که قطعاً می‌تواند به عنوان یکی از مراجع معتبر حوزه‌های پژوهشی مورد توجه باشد.

جوان بیان کرد: مجتبی قیطاغی از پژوهشگران صاحب نام موسیقی منطقه خراسان به همراه پیروز ارجمند اتنوموزیکولوژیست پژوهشگران این اثر تصویری هستند. به هر حال آنچه در این آلبوم تصویری پیش روی مخاطبان قرار گرفته، پروژه‌ای به غایت ارزشمند از آثار هنری هنرمندان موسیقی خراسان است که به اعتقاد من می‌توانند به عنوان یک گنجینه در این کشور به ثبت برسند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی مراحل مربوط به انتشار آلبوم به اتمام رسیده و ما منتظریم تا پس از آرام شدن ماجرای شیوع ویروس کرونا که بدجور به فرآیند فروش محصولات موسیقایی در ایران لطمه وارد کرده اثر را منتشر کنیم.

کد خبر 558487 برچسب‌ها موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:در فروردین سال جاری ۸ فیلم در سینما‌های خراسان رضوی اکران شد که در مجموع بیش از ۲۴۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

سوسن محمدزاده  با اشاره به افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۹ فیلم در سینما‌های استان اکران شده بود که در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر مخاطب داشتند.

رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره میزان کل فروش فیلم‌های اکران‌شده در فروردین ماه امسال گفت: فیلم‌های اکران شده در ۷۶۴۴ سانس به فروش رفت که بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش را به ثبت رسانده است.

محمدزاده افزود: این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته ۴۵۶۸ سانس به فروش رفت که فیلم‌های اکران شده بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

وی گفت: از میان فیلم‌های اکران شده در خراسان رضوی فیلم تمساح خوبی به کارگردانی جواد عزتی بیش از ۹ میلیارد تومان، فیلم بی‌بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و فیلم سال گربه به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش دشته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال