Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک پست، کیم جونگ-اون که همواره کوشیده تصویر یک انسانی شکست‌ناپذیر از خود به نمایش بگذارد، این بار ترجیح داد در یکی از مهم‌ترین رویدادهای ملی کره شمالی یعنی جشن ۷۵ سالگی راه‌اندازی حزب کارگر گریه کند و اشک بریزد. چشم‌های گریان او و عذرخواهی‌اش بابت کمبودها اشک نظامی‌ها و مردم را هم درآورد تا شاید برای مدتی کوتاه هم شده همه یادشان برود کره شمالی با بحران‌هایی چون تحریم اقتصادی، بلایای طبیعی و البته ویروس کرونا دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرگ اسکارلاتوی، مدیر اجرایی کمیته حقوق بشر کره شمالی در توصیف صحنه تاریخی اشک ریختن کیم جونگ-اون می‌گوید: «کیم هرگز خودش را آسیب‌پذیر نشان نداده است، حتی اگر باشد. خاندان کیم همواره بسیار حیله‌گر، بسیار زیرک و بسیار باهوش هستند و رهبر فعلی کره شمالی هم به این فکر می‌کند که اگر از پدربزرگش تقلید کند، می‌تواند همچنان مردم را کنار خود نگه دارد.» برخی کارشناسان شرایط امروز کره شمالی را با دهه ۱۹۹۰ و دوران زمامداری کیم جونگ-ایل (پدر رهبر فعلی) مقایسه می‌کنند که به مرگ ۲.۵ میلیون نفر انجامید.

به گفته اسکارلاتوی، دست‌کم ۴۰ درصد یا کمی بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم کره شمالی با خطر قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند که پیامد تحریم‌های گسترده و شدید آمریکا و دیگر قدرت‌های اقتصادی دنیا علیه پیونگ‌یانگ است. بسته شدن مرزها به دلیل شیوع گسترده کرونا و در ادامه رخ دادن چند فاجعه طبیعی از جمله سیل و توفند باعث شده است مردم کمبود شدید غذایی را بسیار بیش از گذشته احساس کنند و برخی حتی نتوانند دو وعده غذا در روز بخورند. بسیاری از مرزنشینان هم که زندگی‌شان از راه تجارت با چینی‌ها می‌گذشت، عملا بی‌کار و بی‌پول شده‌اند.

دیوید مکسول، کارشناس امور کره شمالی در بنیاد دفاع از دموکراسی معتقد است مردم این کشور آسیایی سخت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند و شرایط برای آنها می‌تواند بسیار بدتر هم بشود. او می‌گوید: «این درست نتیجه سیاست‌های کیم جونگ-اون است که تمام سرمایه‌ها را برای ساختن موشک‌ها و جنگ‌افزارهای پیشرفته هزینه می‌کند و چیزی برای مردم باقی نمی‌ماند.» در همین مراسم اخیر هم یکی از بزرگ‌ترین موشک‌های کره شمالی رونمایی شد.

شان کینگ، کارشناس مسائل آسیا هم از جنبه‌ای دیگر به موضوع می‌نگرد و می‌گوید: «کیم و پدربزرگش از قصد خودشان را چاق نگه می‌دارند تا بتوانند سر بزنگاه از این چهره خود برای جلب ترحم مردم بهره ببرند. خیلی‌ها هنوز از آغوش گرم کیم ایل-سونگ می‌گویند و از این رو، می‌توان چاق بودن را یک راهبرد در روبه‌رو شدن با مردم دانست. ریختن اشک تمساح و عذرهواهی کردن از مردم هم همین کارکرد را برای رهبر جوان کره شمالی دارد.»

کد خبر 558489 برچسب‌ها كيم جونگ اون کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كيم جونگ اون کره شمالی کره شمالی کیم جونگ جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم

یک تمساح  در کنار چرخ یکی از هواپیما‌ها در پایگاه هوایی مک دیل آمریکا دیده شد و با افراد متخصص حفاظت از حیات وحش منطقه تماس گرفته شد و جانور نهایتا به حیات‌وحش بازگردانده و نزدیک یکی از رود‌های محلی رها شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • روایت حمیدرضا آذرنگ از مصدومیت سعید آقاخانی و حضور سرصحنه «نون‌خ۵»
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو