Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:11:58 GMT

گود آسیب های اجتماعی محله هرندی تبدیل به بوستان شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۷۵۷۸

گود آسیب های اجتماعی محله هرندی تبدیل به بوستان شد

بوستان زندگی در محله هرندی منطقه ۱۲ امروز دوشنبه با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری در آیین بهره برداری از بوستان زندگی محله هرندی واقع در منطقه ۱۲ گفت: امروز شاهد افتتاح یکی دیگر از طرح های اجرایی در کلانشهر تهران به نام بوستان زندگی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بوستان با نگاه ویژه شهردار تهران که از زمان تصدی خود به میزان زیادی به توسعه و نگهداشت فضای سبز توجه جدی داشته است و با هدف ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران احداث شده است.

وی افزود: مقرر بود این بوستان در هفته تهران به بهره برداری برسد که به دلیل تقارن با اربعین حسینی افتتاح آن به امروز موکول شد. این بوستان دارای امکاناتی نظیر دریاچه، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر روباز، میدانگاه توقف و تعامل فرهنگی و نیز امکانات ورزشی و بازی کودکان است. بوستان زندگی با مساحت ۲۴ هکتار در محله شهید هرندی واقع شده است.

وی افزود: بوستان های ما در تهران اصولا حصاری ندارند به جز بوستان پارک شهر که حصار دارد و در بوستان زندگی نیز از همین بوستان به عنوان بوستان مادر الگوبرداری شده است.

وی ادامه داد: در ساخت این بوستان ملاحظات زیست محیطی متعددی لحاظ شده است به شکلی که آب دریاچه این بوستان دارای سیستم بازچرخانی است و بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز آن توسط آب دریاچه تأمین می شود. از سوی دیگر فضای سبز این بوستان علاوه بر اینکه با سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می شود از گونه های گیاهی سازگار با اقلیم منطقه استفاده شده است. بی تردید این بوستان می تواند مأمن و محل زندگی گونه هایی از پرندگان باشد و به اکولوژی و محیط زیست منطقه کمک کند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بوستان زندگی یکی از بزرگترین بوستان های منطقه شوش است، افزود: محل ساخت این بوستان در گذشته یکی از گودهای محل بوده و بیشتر به محل بروز ناهنجاری های اجتماعی و محل تجمع معتادان تبدیل شده بود که با ساخت این بوستان و به ویژه ساخت دیوار پیرامونی آن چنین معضلاتی حل و فصل خواهد شد و این فضا تبدیل به محیطی امن برای تفرج و بازی کودکان خواهد شد.

وی تأکید کرد: ارتقای امنیت اجتماعی منطقه و افزایش سطح سلامت و بهداشت محله هرندی یکی از اهداف ساخت این بوستان بوده تا بستر مناسبی برای توسعه کارآفرینی و ایجاد محلی برای گذران اوقات فراغت فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوستان شهردار تهران سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران بوستان زندگی محله هرندی شهر تهران فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ساخت و ساز و کور کردن نمای بصری بوستان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی تهران در قالب تذکری با اشاره به بازدیدش از محدوده بلوار کشاورز و بوستان لاله گفت: در دهه‌های مختلف ساخت و سازهایی در فضای بصری بوستان‌ها انجام شده که این فضا را دچار آسیب کرده است.

وی افزود: از جمله این ساخت و سازها می‌توان به بوستان اندیشه اشاره کرد که ساختمان شهرداری منطقه ۷ در آنجا ساخته شد و بخش مهمی از این بوستان را دچار آسیب کرد. در حقیقت نمای این بوستان با این ساخت و ساز از بین رفت. در همان موقع اعلام کردیم که اگر می‌خواهند این کار نامناسب را انجام دهند در کنجی از پارک انجام شود نه در نمای بوستان.

وی ادامه داد: در ابتدای بلوار کشاورز در تقاطع با خیابان حجاب یک حصار کارگاهی ایجاد شده که سالیان سال است که وجود دارد. کمی جلوتر جنب ایستگاه آتش‌نشانی حصار کارگاهی دیگری ایجاد شده که اعلام کردند مشغول ساخت بخش‌های خدماتی برای بوستان هستند و پس از آن نیز بازارچه‌ای قرار گرفته که همگی فضای بصری بوستان لاله را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

پیرهادی تاکید کرد: هرگونه ساخت و سازی اگر بخواهد انجام شود باید در کمیسیون ماده ۷ مجوز بگیرد. بی‌تردید نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم. حتی اگر سرویس بهداشتی باشد نباید در جلوی نمای بوستان ساخته شود. همین موضوع باید برای ایستگاه مترو و... نیز رعایت شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • سوال معنادار عضو زن شورای شهر به حصارکشی پارک لاله | فیلم
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم