Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: مومو چالش جدیدی است که این روز‌ها در پیام رسان واتس آپ فراگیر شده است که احتمال می‌رود به سایر شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شود. این چالش تحت یک اکانت با تصویر پروفایل یک دختر بسیار زشت است که با ارسال یک پیام به کاربر فعال شده و بعد از پاسخ دادن کاربر به این پیام ارسالی، با فرستادن پیام‌هایی بصورت متن، صوت و فیلم ترسناک امنیت روانی کاربر را بهم میزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

هشدار جدید پلیس فتا در خصوص سرقت به صورت اسکیمینگ

کلاهبرداری نیجریه ای، شگرد اصلی مجرمان سایبری

او با اشاره به اینکه با توجه به شرایط تحصیلی دانش آموزان و فراگیری آموزش بصورت مجازی، ممکن است برخی از خانواده‌ها با این چالش مواجه شوند، افزود: خانواده‌ها توجه کنند فراگیری آموزش بصورت مجازی برای دانش آموزان دلیل بر حضور مداوم آن‌ها در این فضا بخصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی نیست پس نسبت به حضور فرزندان خود در فضای مجازی کنترل داشته باشند، به فرزندان توصیه شود از بازکردن پیام‌های ناشناس در شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند.

سرهنگ نصرتی اضافه کرد: والدین در صورت برخورد فرزندان با محتوای چالش مومو با آن‌ها صحبت کرده و نگرانی آن‌ها را کاهش دهند، معلمان به هیچ وجه دانش آموزان را به استفاده از پیام رسان‌های خارجی برای آموزش مجازی هدایت نکنند. در صورتی که به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند، در صورت مواجه با هر گونه موارد مشکوک فوق در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به نشانی https://www.cyberpolice.ir مراجعه و گزارش خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا چالش مومو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر

خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر: فقط تلفنی با دوستانم صحبت می‌کنم.

سلنا گومز، خواننده و بازیگر ۳۱ ساله آمریکایی که بالاترین تعداد دنبال کننده را با ۴۲۹ میلیون کاربر به عنوان یک زن در اینستاگرام دارد، اعلام کرد که خود از این رسانه اجتماعی بیرون آمده

او گفت: این با ارزش ترین هدیه ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر صد چهره تاثیرگذار تایم گفت اکنون او خوشحال تر است و  دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می کند.

سلنا گومز بارها در مصاحبه هایش گفته بود که از شبکه های مجازی واهمه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درآمد سلبریتی‌ها از هر پست تبلیغی در اینستاگرام

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان