Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@08:19:46 GMT

امپراتوری املاک ۵ میلیارد پوندی شیخ خلیفه در لندن

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۷۹۳۸

آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، ردیفی از خانه‌های ساخت دهه ۶۰ میلادی با باغچه‌های نامرتب در کوچه بن‌بست و آرام در نزدیکی منطقه ریچموند آپون تیمز لندن حتی با محلی که ملکه در مرکز لندن در آن متولد شده هم تناسب چندانی ندارد.

اما این املاک بخشی از امپراتوری مخفی ۵.۵ میلیارد پوندی به شمار می‌روند که متعلق به یکی از ثروتمندترین سران جهان، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و امیر ابوظبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکیت آن برای چندین دهه در خفا بوده است. یک منبع آگاه از معاملات تجاری شیخ خلیفه گفت: "این کار به روش زیرزمینی از طریق معاملات مخفی‌شده ایجاد شده است و در خفا و بی‌ سر و صدا طی چندین سال در کنار هم جمع شده‌اند."

اکنون اسناد افشا شده، پرونده‌های دادگاه و تجزیه و تحلیل سوابق عمومی به روزنامه گاردین اجازه داده تا نقشه‌ای از املاک و دارایی‌های شیخ خلیفه در انگلیس رسم کند و این نشان می‌دهد که رئیس یک کشور نفت‌خیز تا چه حد به مالک بزرگی در لندن تبدیل شده است.

امپراتوری املاک شیخ خلیفه در لندن، حتی از دوک وست‌مینستر، اشراف‌زاده و میلیاردر ۲۹ ساله که اراضی بسیاری را در این شهر تحت تملک دارد، بیشتر است.

نمونه‌های از املاک شخصی شیخ خلیفه که در گران‌ترین محله‌های لندن است، عمدتا از املاک تجاری و مسکونی "فوق‌العاده عالی" تشکیل شده‌اند. آپارتمان‌های موجود در یکی از بلوک‌های لوکس، هر کدام حدود ۲۰ میلیون پوند در بازار قیمت دارد.

این اسناد نشان می‌دهند که چطور ممکن است در انگلیس یک سرمایه‌گذار با جیبی پر پول مانند شیخ خلیفه یک رده املاک گسترده با حدود ۱۰۰۰ مستاجر ایجاد کند که به طور عمده قابل شناسایی نیست؛ آن هم به لطف ساختار پیچیده شرکت‌های پوسته در پناهگاه‌های فراسرزمینی که توسط برخی از برترین موسسات حقوقی لندن اداره می‌شوند.

منافع ملکی شیخ خلیفه در انگلیس برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ آشکار شد، زمانی که گزارش گاردین در مورد اسناد پاناما به چگونگی دستیابی مخفیانه رئیس امارات به ده‌ها ملک در مرکز لندن با ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد پوند نگاهی اجمالی داشت.

با این حال، اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده است، ارزش دارایی‌های شیخ خلیفه را تقریباً پنج برابر این نشان می‌دهد. طبق پرونده‌های دادگاه، تنها در سال ۲۰۰۵ شیخ خلیفه یک میلیارد پوند برای پنج ملک هزینه کرد. تا سال ۲۰۱۵، ارزش املاک به ۵.۵ میلیارد پوند افزایش یافته و درآمد اجاره سالانه آن ۱۶۰ میلیون پوند بود.

تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت زمین نشان می‌دهد که دارایی‌های تجاری و خصوصی رئیس امارات شامل ۱۷۰ ملک است. هیچ سندی دال بر اقدام اشتباه دیده نمی‌شود. شیخ خلیفه به درخواست‌های مکرر گاردین پاسخی نداده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شیخ خلیفه میلیارد پوند شیخ خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!

در پی حمله یک مرد با سلاحی شبیه به شمشیر سامورایی به چندین نفر در شمال شرق لندن، یک پسر ۱۳ ساله جان خود را از دست داد.

به گزارش فرارو، این پسر در میان پنج نفری بود که به بیمارستان منتقل شدند، اما جان خود را از دست داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرد ۳۶ ساله ۲۲ دقیقه پس از فراخوان پلیس توسط پلیس دستگیر شد. هنوز از علت این حمله گزارشی منتشر نشده است. پلیس حوادث امروز را وحشتناک توصیف کرده و گفته که خانواده پسر در این زمان دشوار غیرقابل تصور حمایت می‌شوند.

پلیس گفت دو افسر پلیس در میان مجروحان این حمله هستند و جراحاتی متحمل شده اند که نیاز به جراحی دارد. سه نفر از مردم نیز به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آن‌ها جان باخته است.

به گفته پلیس جراحات افسران شدید بوده است، اما جراحات دو نفر از مردم خطرناک نیست.

صادق خان شهردار لندن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که افسران پلیس بیشتری طی روز‌های آینده در منطقه حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • عشق تیاگو سیلوا به چلسی: یک روز به این تیم برمی‌گردم
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون