Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@09:12:26 GMT

شرط دورکاری کارکنان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۸۰۲۰

شرط دورکاری کارکنان اعلام شد

از اسفند سال گذشته با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی مهمترین توصیه برای جلوگیری از شیوع این اپیدمی بود. در همین راستا ستاد ملی کرونا برای کاهش تردد یا حضور افراد در مجموعه دولت تصمیماتی برای حضور کارکنان در نظر گرفت.

در ابتدای امر، ساعت کاری محدود شد و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با گسترش اپیدمی در فروردین ماه حضور کارکنان در ادارات به یک سوم و دو سوم و با اولویت کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص بالای ۶۰ سال سن و خانم‌های باردار و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال کاهش یافت.

اما از اوایل خرداد ماه و فروکش کردن نسبی کرونا در کشور، مجدد شرایط به حالت عادی برگشت و دولت طی بخشنامه‌ای از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارکنان در محل کار خود حاضر شوند، ولی ساعات کاری آن‌ها از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ محدود شد.

براین اساس رییس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که طبق تصمیمی که ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته است و بخشنامه‌ای که در این مورد سازمان اداری و استخدامی کشور (در خردادماه) صادر کرده است دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در صورتی که زیر ساخت دورکاری در آن‌ها فراهم است از خدمات کارکنان به صورت دورکاری استفاده کنند.

جمشید انصاری افزود: تصوری که از تعداد کارمندان دولت در مقایسه با حدود ۸۵ میلیون جمعیت کشور وجود دارد، تصور دقیقی نیست، تعداد کارکنان دولت اعم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های نظامی، انتظامی، کارکنان شهرداری‌ها و سایر کمتر از سه و نیم میلیون نفر هستند که بخشی از این‌ها اساسا تحت هر شرایطی برای ارائه خدمات باید در محل‌های کار خود حضور داشته باشند.



رییس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه معنای دورکاری این نیست که کارمندان را تعطیل کنیم در خانه بمانند و خدمات ضروری دولت زمین بماند، تاکید کرد: اجازه دورکاری کارمندان از خردادماه به صورت یک بخشنامه دائمی صادر شده، ولی همانطور که اشاره شد یک شرط دارد که زیر ساخت ارائه خدمت از سوی کارمند به صورت دورکاری وجود داشته باشد. هر دستگاهی می‌تواند زیر ساخت‌ها را فراهم کند و در صورت فراهم کردن این زیر ساخت‌ها از خدمات دورکاری کارکنان خود استفاده کند.

در این زمینه سخنگوی دولت نیز هفته گذشته در بازدید از ایستگاه مترو در خصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دولت و اجرای دورکاری گفت: فعالیت سیستم اداری در صورت فقدان نیروی کار با مشکل مواجه می‌شود و از همین‌رو باید این مساله را به گونه‌ای مدیریت کرد که هم سیستم اداری دچار مشکل نشود و هم بتوان نکات بهداشتی را رعایت کرد.

علی ربیعی افزود: تصمیم برای دورکاری کارمندان بر اساس نظام اداری گرفته می‌شود و اکنون نیز در شرایط لزوم حضور کارمندان به یک سوم کاهش یافته و ساعت کاری آنان هم کم شده است.

براین اساس آخرین موضع سازمان اداری و استخدامی و دولت تاکید دارد که درمرحله اول باید دستگاه‌های اجرایی تمامی پروتکل‌ها را رعایت کرده و در راستای توسعه ارائه خدمات به صورت الکترونیک حرکت کند که کمترین حضور مراجعه کنندگان در سازمان‌ها و دستگاه‌ها را با خود به همراه داشته باشد، ولی در صورت وجود زیر ساخت می‌توانند بنابر تشخیص خود کارکنان را دور کار کنند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: دورکاری پارسی خبر علی ربیعی سازمان اداری و استخدامی دستگاه های اجرایی دستگاه ها زیر ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جواد محجوبی گفت: سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 


محجوبی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 


گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 


شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

دیگر خبرها

  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل