Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@02:27:43 GMT

سامانه ERP چگونه می تواند به سازمان شما کمک کند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۸۱۳۲

سامانه ERP چگونه می تواند به سازمان شما کمک کند؟

قبل از اینکه بخواهیم این مساله را بررسی کنیم که ERP چگونه به یک سازمان کمک می کند بهتر است مرور کنیم ERP چیست و چه کاربردی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام سامیکس، ERP همان برنامه ریزی منابع انسانی است که تعریف های متعددی برای آن ارائه شده که اکثر این تعاریف یک معنا و مفهوم را انتقال می دهد.

ERP را باید یک نرم افزار درون سازمانی کاربردی دانست که مجموعه ای از ماژول های یکپارچه و قابل تنظیم آن را تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت ساده تر ERP همه بخش ها، فرایندها، سازمان ها و امور را در قالب یک سیستم یکپارچه مدیریت و برنامه ریزی می کند.

حالا که یک بار دیگر تعریف ERP را مرور کردیم باید یادآور شویم که هدف از نوشتن این متن بررسی این مساله است که ERP چگونه می تواند به یک سازمان کمک کند. پس در ادامه با سامیکس همراه باشید تا با بررسی پله پله به پاسخ این سوال برسیم.

مزایای استفاده از سیستم ERP

استفاده از نرم افزارهای  ERP مزایای زیادی دارد و به همین دلیل است که در ایران بین سازمان های مختلف طرفداران زیادی پیدا کرده است. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

این سیستم تمام بخش ها و منابع سازمانی را یکپارچه می کند. این یکپارچه سازی شامل بخش های مدیریتی و پرسنلی نیز می شود.

استفاده از سیستم ERP کارایی قسمت های مختلف یک سازمان را بالا می برد و همچنین باعث ایجاد شفافیت میان افراد خود سازمان ها و مشتری ها خواهد شد.

همچنین با استفاده از این سیستم هزینه های حمل و نقل، سفارشات و کاغذبازی های یک سازمان کاهش پیدا کرد و از نظر چنین هزینه هایی به نفع سازمان است. اما چیزی که بیشتر مورد توجه سازمان قرار می گیرد دو مزیت اصلی این سیستم درباره انبارداری و حسابداری است که در ادامه توضیحات مفصل تری را درباره هر کدام از آنها ارائه خواهد شد.

حسابداری را آسان کنید

گروه خدمات مشاوره سامیکس پلی ارتباطی بین کادر مدیریتی سازمان و مهندسین نرم افزار و متخصصین فناوری اطلاعات محسوب می شود حالا چرا تیم سامیکس اصرار دارد شما را قانع کند این استفاده از این سیستم به عنوان نرم افزار بهای تمام شده برای حسابداری و دیگر بخش های سازمان ضروری است؟ اگر بخواهیم دلیل را در یک عبارت ساده خلاصه کنیم باید بگوییم استفاده از سیستم ERP به سهولت و یکپارچگی کارها کمک می کند.

سوال بعدی این است که چرا در بخش حسابداری تاکید بیشتری روی استفاده از این نرم افزار است؟ در جواب باید گفت یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که حسابداران دارند این است که نمی توانند تمام حساب و کتاب های ریز و درشت یک سازمان را به صورت دقیق و یک پارچه محاسبه کنند. بنابراین وجود یک نرم افزار حسابداری می تواند این مشکل را حل کند.

نرم افزار ERP علاوه بر اینکه به صورت دقیق فرایند حساب رسی را انجام می دهد؛ می توانند نمودارهای تحلیلی را نیز به حسابداران نشان دهد. همچنین این نرم افزار می تواند اطلاعات خوبی درباره میزان نقدینگی، هزینه های حسابداری، هزینه های تولید، تدارکات و دارایی های ثابت، هزینه های انبارداری، هزینه های حمل و نقل و ... نیز در اختیار مدیران و حسابداران قرار دهد. اما یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی این نرم افزار که آن را از بسیاری از سیستم های مشابه جدا می کند؛ بهینه سازی کارکرد Microsoft Dynamics NAV است.

این نرم افزار زمانی به خوبی کار می کند که تمام اطلاعات موجود یک سازمان درست و دقیق به عنوان داده در آن وارد شود. در غیر این صورت خروجی دقیقی به ما ارائه نخواهد داد.

انبارداری را آسان کنید

حتما می دانید که انبارداری یکی از پرهزینه ترین کارها در یک سازمان است و احتمال خطای انسان در آن نیز بسیار زیاد می باشد اما نرم افزارهای ERP برای منظم کردن انبارداری نیز بسیار کارآمد است.

نرم افزار انبارداری به سازمان کمک می کند تا با استفاده از چند کلیک ساده به راحتی از موجودی انبار مطلع شود و لیست کمبودها را به دست آورد. این کار اگر قرار باشد به صورت دستی توسط انباردار انجام شود حتما ساعت ها زمان خواهد برد. نرم افزارهای ERP در  حوزه انبارداری مزایای زیر را دارند:

. دارای روش های تعیین برنامه زمانی

. اطلاعات از موجودی انبار

. قیمت خرید کالاهای انبار همراه با علامت زنی برای قیمت که بالا یا پایین رفتن قیمت کالاها را نشان می دهد.

. اطلاعات مربوط به دیگر شعبه های انبار

. اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالا از انبار

در یک کلام می توان گفت استفاده از چنین نرم افزاری برای انبارداری یک کلید کارگشاست و سازمان ها را از هرج و مرج ها و بی نظمی هایی که در انبارها اتفاق می افتد، نجات می دهد.

همچنین کارایی انبار و هزینه های تمام شده آن با استفاده از این نرم افزار تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامیکس نرم افزار انبارداری نرم افزار ERP نرم افزار یک سازمان سازمان ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوءاستفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094889 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد