Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@05:22:17 GMT

آسیب‌های تعطیلی ورزش در دوران پساکرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۸۲۷۵

آسیب‌های تعطیلی ورزش در دوران پساکرونا

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: آسیب‌های جدی را به واسطه تعطیلی ورزش در دوران پساکرونا شاهد خواهیم بود.

علی خلیلی ظهر امروز (۲۸ مهرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه بعد از دوران پساکرونا باید شاهد آسیب‌های جامعه به اقشار مختلف جامعه به خاطر بی‌تحرکی و فقر حرکتی باشیم، افزود: ورزش یکی از بخش‌هایی است که بیشترین آسیب را در دوران کرونا متحمل شده و فارغ از مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف به این بخش وارد شده است، تعطیلی ورزش آسیب جدی نیز به جامعه وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه عرصه ورزش و جوانان همواره تلاش کرده است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهتمام به دستورالعمل‌های صادره در این زمینه، ستاد کرونا را در کنترل این بیماری همراهی کند، تصریح کرد: آنچه که از هم‌اکنون می‌توان برای آینده بدون ورزش تصور کرد، بروز ناهنجاری‌هایی چون چاقی مفرط، اضافه وزن، چربی خون، قند خون، فشار خون و ... خواهد بود، به همین خاطر امیدواریم با تمهیداتی که قرار است اتخاذ شود، به گونه‌رفتار کنیم که این آسیب‌ها کمتر شود.

این مسئول با یادآوری اینکه بعد از گذشت چند ماه از تعطیلی باشگاه‌ها، شاهد افت محسوس سرانه ورزش در بعد همگانی و قهرمانی هستیم که این خود حاکی از آن است که در دوران پساکرونا باید با انرژی مضاعف‌تری برای جبران این عقب‌ماندگی تلاش کنیم، ادامه داد: آسیبی که امروز کرونا به باشگاه‌های ورزشی وارد کرده است، غیرقابل توصیف است و تا به امروز از ۳۶۱ باشگاه خصوصی در استان زنجان، ۲۱ باشگاه به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی، عطای این عرصه را به لقایش بخشیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه علی‌رغم برخورداری ۹۰ درصدی باشگاه‌داران از تسهیلات کرونای، معتقدیم این مبالغ نمی‌تواند خسارت‌های وارده به این بخش را جبران کند، اظهار کرد: همه ما به مشکلاتی که  باشگاه‌داران در دوران کرونایی متحمل شده‌اند واقف هستیم اما در نهایت انتظار ما از فعالان این عرصه این است که به خاطر سلامتی مردم، فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده و در صورت تعطیلی فعالیت‌ها، شرایط را برای برون‌رفت از آن تحمل کنند.

خلیلی در ادامه از سفر وزیر ورزش و جوانان به استان زنجان خبر داد و با یادآوری اینکه این سفر با هدف افتتاح چندین پروژه ورزشی در استان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، استان زنجان در روز اول آبان‌ماه میزبان وزیر ورزش و جوانان خواهد بود تا با حضور مقام عالی ورزش، شاهد افتتاح استخر هیدج و صائین‌قلعه، سکوی تماشاگران و سالن ۷۰۰۰ نفری سلطانیه، سالن تیراندازی و شمشیربازی به همراه خانه جوان در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان باشیم.

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این نشست از ثبت‌نام ۲۸۵ باشگاه ورزشی در سامانه دریافت تسهیلات کرونایی خبر داد و با اشاره به اینکه از این تعداد تا به امروز ۱۶۵ باشگاه موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند، گفت: تسهیلاتی که این تعداد باشگاه تا به امروز دریافت کرده، معادل ۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان بوده است، این در حالی است که آسیب وارد آمده به ورزش استان تا به امروز ۱۱ میلیارد تومان بوده و متاسفانه این روند ادامه دارد.

محمد حمزه‌پور با یادآوری اینکه از زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی برای ورزش استان و با انجام بیش از ۸۰۰ مورد بازرسی طی موج اول و دوم شیوع کرونا در استان تعداد ۲۱ باشگاه ورزشی به خاطر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بعد از دریافت چندین مورد اخطار، پلمب شده است، افزود: در حال رایزنی برای از سرگیری فعالیت‌های ورزشی با اتخاذ تدابیری هستیم تا این فعالیت‌ها در سایه پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته و بیش از این شاهد تعطیلی ورزش به عنوان یک ملزوم در جامعه نباشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و جدی‌ترین آسیب کرونا به ورزش، توقف موضوع استعدادیابی در این عرصه خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، خانواده‌ها تمایلی به حضور فرزندان خود در اماکن ورزشی – حتی در صورت بازرگشایی – نخواهند داشت و این بدان معنی است که دیگر پشتوانه‌ای برای ورزش استان که سال‌ها برای رسیدن به این جایگاه تلاش و هزینه شده است، نخواهیم داشت، این در حالی است که می‌توان با اتخاذ تدابیری، جلوی این عقب‌ماندگی‌ها را گرفت.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه جوانان جزو آسیب‌پذیرترین قشر در دوران کرونایی به شمار می‌روند، ادامه داد: به عینه شاهد این موضوع هستیم که در دوران کرونایی، آسیب‌های اجتماعی جوانان نسبت به ادوار گذشته افزایش پیدا کرده اما با این وجود تلاش شده است با برنامه‌ریزی بلندمدت، این خلاء که به واسطه اجرا نشدن بسیاری از برنامه‌ها به وجود آمده است، جبران شده و جوانان کمتر دچار آسیب شوند.

لیلا کریمی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد با وجود اینکه سازمان اقتصادی نیستند اما برای انجام امور محوله خود و اینکه بتوانند خدمات درخوری را به جامعه هدف‌شان ارائه دهند، باید هزینه‌هایی را متقبل شوند، اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان، سازمان‌های مردم‌نهاد دچار یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان خسارت شده‌اند که برای این بخش رقم قابل توجهی است. علاوه بر این مراکز مشاوره نیز طی دوران کرونا متحمل بیش از ۲۵۰ میلیون تومان خسارت شده‌اند.

شهلا کاظمی، رئیس گروه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با بیان اینکه شرایط کرونای باعث شده است تا اکثر مسابقات به صورت مجازی برگزار شود، خاطرنشان کرد: اجرای فاز سوم طرح ساختار قامتی در ۸۰ روستا و آغاز فاز چهارم این طرح در روستاهایی که به لحاظ کرونایی در وضعیت قرمز قرار ندارند، برگزاری طرح ملی طبیعت‌گردی برای مادران و دختران و نیز اجرای طرح «پیرامید» در رشته ووشو، از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه بانوان به اجرا گذاشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی زنجان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان پروتکل های بهداشتی دوران پساکرونا دوران کرونا تعطیلی ورزش تا به امروز آسیب ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم؛ طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان یکی از مصوبات اولین سفر رییس جمهور به قم در دی ماه ۱۴۰۰ بود که به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از شهریور پارسال تا شروع زمستان امسال به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.
ابراهیم سانی خانی با اشاره به نصب چمن زمین ورزشگاه و روند رو به اتمام محصورسازی و تکمیل ساختمان ورزشگاه، ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد بهره برداری از این ورزشگاه باشیم.
معاون ورزشی بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم، ورزشگاه اختصاصی بانوان را یک نیاز مهم برای ورزش بانوان استان دانست و افزود: بهره برداری از این طرح کمک بسیاری به توسعه ظرفیت‌های قهرمانی و ورزش‌های همگانی بانوان استان خواهد کرد، به طوری که پیش بینی میشود تا سال‌های پیش رو با تکیه بر استعداد‌های استانی بر تعداد عنوان‌های قهرمانی بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی افزوده شود.
لازم به ذکر است بازسازی و مناسب سازی سالن‌های ورزشگاه، مرحله دوم طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان است که بعد از تخصیص بودجه و اتمام مرحله اول، طرح بازسازی شروع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند