Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:11:05 GMT

پایان مشکلات آب گرفتگی در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۸۸۸۴

پایان مشکلات آب گرفتگی در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سال هاست که مشهد با معضلی به نام آب گرفتگی معابر دست وپنجه نرم می‌کند؛ معضلی که با یک بارندگی نسبتا شدید و تند منجر به سرریز شدن آب از کانال‌های سطحی می‌شود و با جاری شدن در معابر و آب گرفتگی مشکلات عدیده‌ای برای شهر و تردد شهروندان ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  حجازی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، گفت: مشکلات مربوط به آب‌های سطحی در مشهد که به ما تفویض شده است تا اول آذر به پایان خواهد رسید.  بیشتر بخوانید آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه بزرگ شهری در مشهد او افزود: با تعریف ۸ پروژه در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در سازمان عمران تا ابتدای آذر این مشکل در شهر برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در مشهد حدود ۸ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف کردیم و از مجموع این پروژه ها، ۲ قسمت باقی مانده است. اولین مورد رمپِ پنجِ پل قائم (عج) است که اوایل آذر به اتمام می‌رسد و دومین مورد نیز انتهای شهرک مهرگان است که مورد اخیر نیز اواسط آبان به اتمام خواهد رسید.
حجازی بیان کرد: با اتمام این ۲ مورد، باقی مانده مشکلات مربوط به آب‌های سطحی که به ما تفویض شده است تا اول آذر به اتمام خواهد رسید.
وجود معارض در مسیر پروژه‌ها   او تصریح کرد: بیشترین مشکل سازمان در هنگام اجرای پروژه هاست. چندپروژه بزرگ در دست اجرا داریم که پروژه پل سواره رو جاده دسترسی خیابان ۴۵ متری سردخانه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از آن جمله است و اخیرا کلنگ احداث آن بر زمین زده شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تاکید کرد: این پروژه معارض سنگینی دارد که معارض لوله اصلی آب سد دوستی در ورودی آب شهر مشهد است. موضوع فیبر نوری و لوله گاز را هم دارد که در حال رفع شدن است.
حجازی با بیان اینکه این پروژه انتهای خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب حدودا ۶ درصد تأخیر دارد و معارض پروژه مربوط به زمین آستان قدس بود و البته خوشبختانه این معارض برطرف شد. معارض دیگر نیز چندین مورد تملک است و چندمعارض مربوط به شرکت برق و گاز نیز در حال رفع است.   او افزود: در اجرای پروژه‌ها بیشترین دلیل تأخیر وجود معارضات است. پروژه برونسی بیشترین معارضات را دارد و هزینه رفع معارض این پروژه نیز ۱۵ میلیارد تومان است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: این پروژه در حال اجراست و لوله آب  هزار و ۲۰۰ و لوله آب ۴۰۰ از جمله معارض این پروژه است. در شرکت برق نیز خط ۶۳ و ۱۲۰ کیلو وات معارض این پروژه است. آب و فاضلاب نیز خط ۳۱۵ را معارض با پروژه دارد و شرکت گاز و مخابرات هم معارضاتی داشتند که رفع شد.
حجازی با اشاره به اینکه خود پروژه تنها ۱۰ درصد تأخیر دارد که آن هم ناشی از معارضات است، بیان کرد: این پروژه تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبگرفتگی معابر پروژه های عمرانی شرکت گاز پیشرفت فیزیکی آب های سطحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در نظر گرفته که در روزهای معین برای زائران و مجاوران برگزار می‌شوند.

محمد اسکندری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: نمایشگاه «شمس کرامت» یک برنامه مشارکتی در برپایی ۵۰۰ ایستگاه‌ صلواتی در سطح شهر است که با مشارکت هیات‌ها و تشکل‌ها انجام می‌شود. همچنین برنامه اذن خدمت در آغاز دهه کرامت در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیدهشده است.

وی با بیان اینکه گلباران حرم مطهر رضوی توسط بانوان مشهدی انجام می‌شود، اضافه کرد: این برنامه در اولین روز دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) اتفاق خواهد افتاد. فضاآرایی و اکران شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه کرامت برای شهروندان مشهدی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: به مناسبت دهه کرامت ۲ الی ۳ نمایش در سالن‌های مختلف و در فضای خیابانی با موضوع امام رضا(ع) و با حمایت شهرداری مشهد اجرا می‌شود. همچنین ویژه برنامه‌ای در شب میلاد امام رضا(ع) با عنوان «جشن بزرگ خانواده امام رضایی‌ها» برای دومین سال متوالی با مشارکت تمامی نهادها و ارگان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره «ریحان شهر» در بوستان ریحانه ویژه دختران برگزار می‌شود که در فضایی کاملاً دخترانه برنامه‌های شاد و با نشاطی را برای آن‌ها مهیا کرده‌ایم. با توجه به اینکه در این دهه زائران زیادی به مشهد مشرف می‌شوند، بحث استقبال از زائر را داریم و تلاش می‌کنیم بهترین استقبال را از زائران امام رضا(ع) داشته باشیم.

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: چند پرفورمنس با موضوع دهه کرامت امام رضا(ع) در نظر داریم که در محیط‌های پرتردد مانند بوستان‌ها، چهارراه‌ها، مراکز خرید و ... انجام می‌شود. همچنین نمایشگاه مفهومی زیارت در بوستان وحدت در ایام دهه کرامت برنامه ویژه‌ای دارند که مانند رویدادهای دیگر با استقبال زیاد مردم روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: اتوبوس‌های قرار زیارت افرادی که دارای معلولیت و محدودیت‌های جسمانی هستند و در حاشیه شهر قرار دارند و به عبارتی از حرم مطهر رضوی دور هستند را با احترام و تکریم به حرم مطهر می‌آورند و سپس آن‌ها را برمی‌گردانند. همچنین در دهه کرامت ۱۰ الی ۱۲ دوچرخه در محیط‌های خاص و در روز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار دارند و به مردم رهگذر گل تقدیم می‌کنند.

اسکندی‌نژاد مطرح کرد: برنامه صبح و نشاط که یک پیاده‌روی خانوادگی است و در تلویزیون شبکه ۳ پخش می‌شود نیز این بار به مناسبت دهه کرامت با مشارکت نهادهای مرتبط خواهیم داشت و خانواده‌ها می‌توانند از میدان شریعتی به سمت کوهسنگی حضور داشته باشند و در این پیاده‌روی شرکت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های منطقه‌ای مانند جشن‌های «نسیم کرامت» را خواهیم داشت که در روزهای پایانی دهه کرامت و به مدت ۳ شب در بوستان‌های بزرگ انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی