Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:46:56 GMT

دانشگاه ها برای حل معضل کرونا چاره اندیشی کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۰۳۴

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه دانشگاه ها برای حل معضل کرونا چاره اندیشی کنند، گفت: دانشگاه ها از این بابت نقش بزرگی دارند؛ چرا که اگر آنها درک موقعیت و زمان را با ظرافت حاصل نکنند، امیدی برای گشایش در افق آینده دیده نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدتقی احمدی امروز در نشست هم اندیشی گفت‌وگوی دانشگاه و رسانه که در دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه نزدیک به ۹ ماه از گسترش اپیدمی کرونا در کشور و جهان می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشریت با مرگ، مسابقه ای را به صورت جسته گریخته ادامه می دهد و همه از این بابت بسیار نگران آینده هستند، گفت: انسان قبل از کرونا به علم مغرور بود، اما امروزه می‌فهمد علم چقدر ضعف و نقص دارد. در حالی که علم قطره ای از دریای هستی است و هنوز ناشناخته مانده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مورد ابعاد مختلفی که برای جامعه در این روزها اهمیت دارد، نگاه همه به دانشمندان و محققان است که چگونه برای سلامت جسم، روان و مناسبات اجتماعی و اقتصادی چاره می اندیشند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه در دوران پاندمی کرونا، افزود: دانشگاه ها از این بابت نقش بزرگی دارند؛ چرا که اگر آنها درک موقعیت و زمان را با ظرافت حاصل نکنند، امیدی برای گشایش در افق آینده دیده نخواهد شد.

وی به مسوولیت اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس نسبت به ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه ما در این زمینه شاید از ماه ها و سال ها قبل از پیشامد اخیر کرونا به بحث های مسوولیت اجتماعی دانشگاه در طرح راهبردی خود توجه خاص داشته و دارد و در این زمینه طرح های اجرایی و عملی تحت عنوان سرمایه اجتماعی تقدیم دولت کرده است که بخش هایی از آن در دست اقدامات اجرایی قرار دارد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: در ۹ ماه اخیر از طریق مصاحبه و نظرخواهی با علما و استادان رشته های مختلف دیدگاه های آنان در دوران فراگیری کرونا در جامعه کسب شد و به صورت بولتن هایی تحت عنوان دیده بانی کرونا انتشار یافت. این ویروس از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی،‌ سیاسی،‌ دینی،‌ فرهنگی، پزشکی و هنر مورد بررسی قرار گرفت.

رییس دانشگاه تربیت مدرس درباره ابعاد و تبعات کرونا که در این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است، تاکید کرد: این روزها افراد هر چند عزیز، دوست و شفیق باشند، اما یک خطر بالقوه برای هر مخاطبی محسوب می شوند. نکته بعد، رشد میهن پرستی و ملی گرایی است که به نظر می آید در دوران کرونا به خاطر عُزلت و جدایی از جهان، احتمالاً رخ می دهد.

به گفته وی، در این شرایط سقوط به سمت تک گویی رخ می دهد و جدا شدن از جریان هایی که به عنوان مکاتب فکری حاکم در دوران اخیر در جامعه ملی و جهانی جذاب بودند، رخ خواهد داد. همچنین دوری از این قطب گرایی احتمالا محقق می شود.

احمدی تاکید کرد: بازگشت نیازمندانه به سوی دین و اعتقادات مذهبی و جستجوی نجات از راه ارتباط با خدا است که این پدیده به هر حال در جوامعی که از دین دوری می کردند رشد زیادی می کند. محور بعدی رشد پزشکی و درمان از راه دور است. توجه خاص به خانواده و پشتیبانی عمیق تر از آنها، احساس نیاز و همبستگی جدی تر به اعضای خانواده را احساس می کنیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطر نشان کرد: تقویت و اهمیت اعتبار دولت در ذهن آحاد جامعه از ابعاد دیگر این ویروس است. دولت ها رو به کوچک شدن و انحلال می رفتند، ولی حالا بازگشتی به دولت های قوی و بزرگ به عنوان اینکه امیدی برای جامعه و پشتیبان جریان های شبه کرونا باشند، رخ داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تربيت مدرس رییس دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)

رییس جمهور در مراسم گرامیداشت روز معلم:موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب شناسی و آسیب زدایی از جامعه و اساس برای ارتقاء یک نسل است.

تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه شناسان، آسیب شناسان و خانواده‌های گرامی دارند. بر همین اساس آموزش و پروش مسله اول در کشور برای ماست.

انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش رشد خواهد کرد و محور اصلی آن معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم) استقبال پرشور مردمی از ابراهیم رئیسی در سریلانکا (فیلم) کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • اوایل انقلاب بسیاری از مشاغل مهم در اختیار معلمان بود
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • رئیسی: تعلیم‌وتربیت اساسی برای ارتقا یک نسل است (فیلم)
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر