Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه رئیس کمیسیون عمران مجلس به وزیر راه و شهرسازی در حالی منتشر شده است که شهرداری مشهد توافقات و تعهدات خود را در توقف پروژه‌های بافت اطراف حرم مطهر، کاملا نقض کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به تازگی نامه‌ای از سوی محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی منتشر شده است که نشان از سوال کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوالات کریمی قدوسی از وزیر راه ناظر بر وضعیت طرح بافت اطراف حرم مطهر رضوی بوده و تعیین تکلیف هرچه سریعتر این طرح را خواسته است.

رضایی کوچی در بخشی از این نامه ضمن اشاره به بند‌های قانونی در حوزه مدیریت شهری، بیان کرده است: از آنجا که شرکت بازآفرینی شهری ایران اقدام به انتخاب مشاور برای بافت پیرامون حرم مطهر کرده است و مطالعاتی در این خصوص انجام پذیرفته است، مقرر شد شرکت بازآفرینی شهری ایران حداکثر ظرف یک ماه آیننده نسبت به ارائه مطالعات انجام شده تاکنون به شهرداری مشهد اقدام کند و شهرداری مشهد پس از مشورت با نماینده، ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی، شورای تأمین، شورای شهر و نخبگان استان، طرح تفصیلی اصلاح بافت پیرامون حرم مطهر حضرت رضا (ع) را پس از تأیید در شورای اسلامی شهر مشهد جهت تصویب به کمیسیون ماده پنج قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع دهد و در صورت مغایرت اساسی طرح مصوب در کمیسیون ماده پنج با طرح جامع، جهت اخذ تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری نیز ارجاع شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان این نامه از وزیر راه خواسته است تا در این زمینه گزارش عملکرد خود را ارائه دهد.   گفتنی است، شهرداری مشهد طبق توافقنامه‌هایی که با دادگستری خراسان رضوی، اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان و دیگر نهاد‌های حاکمیتی، قرار بود که پروژه‌های بافت اطراف حرم را تا تصویب طرح جدید تفصیلی برای این بافت، ادامه ندهد.   بیشتر بخوانید: تجمع مردم مشهد در اعتراض به تخریب مسجد «هفت در» / شهرداری به توافقات خود با مسئولان استانی هم عمل نکرد چه میزان از پروژه‌های انبوه‌سازی در بافت اطراف حرم رضوی قانونی و طبق طرح مصوب بوده است؟ وزارت راه پَته شهرداری مشهد در پروژه بافت اطراف حرم را روی آب ریخت / تشکیل پرونده در کمیسیون اصل ۹۰
از سوی دیگر، شورای عالی معماری و شهرسازی نیز از شهرداری مشهد خواسته تا زمان تصویب طرح جدید تفصیلی به اقدامات خود در این بافت، ادامه ندهد، اما مسئولان شهرداری در عمل اثبات کردند که به این توافقات نیز پایبند نبوده و همزمان با روز اربعین، یکی از مساجد تاریخی در منطقه نوغان را به دلیل قرار گرفتن در بلوار شارستان (یکی از پروژه‌های طرح پیشین بافت اطراف حرم مطهر) تخریب کردند.  
با این حال، طرح تفصیلی بافت اطراف حرم، از سوی مشاور جدید طرح، به وزارت راه ارائه شده و بررسی روی این طرح آغاز شده است.

برخی کارشناسان معتقدند این اقدامات، در واقع برای سنگ اندازی در پیاده سازی طرح جدید صورت می‌گیرد؛ در حالی که روال قانونی برای بررسی این طرح در وزارت راه آغاز شده و به زودی از سوی این وزارتخانه اطلاعات کامل تری درباره آن منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بافت اطراف حرم مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران مجلس وزارت راه کریمی قدوسی رئیس کمیسیون عمران بافت اطراف حرم شهرداری مشهد وزیر راه حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند