Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار "عبدالله عبدالله" رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، با بیان اینکه در طول دوره ای که افغانستان در برابر تجاوزات بیگانه قرار داشته، ملت و دولت ایران در کنار دولت و مردم این کشور بوده اند، گفت: امیدواریم صلح و امنیت پایدار در این کشور برقرار باشد و مردم افغانستان در آرامش زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور با ابراز امیدواری به موفقیت تلاش های شورای عالی مصالحه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، اظهارداشت: مهم این است که مردم این کشور بعد از سالها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاوردهای خود  دست یابند و راه حل این مشکل نیز گفت و گوهای سیاسی و مذاکره بین الافغانی است.

روحانی با بیان اینکه دخالت و حضور آمریکا به عنوان یک کشور متجاوز در افغانستان با خواست و نظر مردم این کشور همسو نبوده است، تصریح کرد: دولت آمریکا که در سیاست های خود در منطقه و جهان شکست خورده و موفقیتی نداشته است، بدنبال بهره برداری انتخاباتی از مذاکرات صلح در افغانستان است.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به روابط خوب ایران و افغانستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه، بر توسعه و تعمیق روابط تهران – کابل تاکید کرد و اظهارداشت: توافق بلند مدت بین دو کشور می تواند به توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها بیانجامد.

روحانی با  اشاره به افتتاح راه آهن خواف – هرات طی روزهای آینده، اتصال راه آهن های ایران و افغانستان  را موجب تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و افزود: ایران آمادگی دارد که با اتصال خط لوله گاز و فراورده های نفتی به افغانستان امکان استفاده مردم این کشور از این انرژی ها را فراهم کند.

رییس جمهور در پایان تاکید کرد: همانطور که همیشه در کنار مردم افغانستان بوده ایم، در آینده هم حمایت خود را از این کشور و همه جهات و اقوام و گروه‌های صلح‌طلب ادامه خواهیم داد و امیدواریم شاهد برقراری امنیت پایدار در این کشور باشیم.

 "عبدالله عبدالله" رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در این دیدار، از حمایت ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات و تلاش ها برای برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست و همسایه خوب افغانستان است.

عبدالله عبدالله همچنین از میزبانی ایران از مهاجران افغانستانی طی سال های متمادی جنگ و درگیری در این کشور قدردانی کرد و گفت: در سفرم به تهران با مقامات جمهوری اسلامی دیدارهای خوبی داشتم و پیام حمایت ایران را به کابل خواهم برد و توافقات دو کشور را پیگیری خواهم کرد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ابراز امیدواری کرد که با حمایت و مواضع ایران شاهد به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان و برقراری امنیت و آرامش پایدار در کشورش باشد. 

پربیننده ترین خبر خوش روحانی برای یکشنبه چیست؟ اختتام قطعی و بدون قید و شرط محدودیت­‌های تسلیحاتی از نوآوری‌های برجام بود/ از امروز ایران می‌تواند سلاح خرید و فروش کند بازتاب لغو تحریم تسلیحاتی ایران در رسانه‌های آسیایی تماشاخانه جنگ قره باغ +عکس چرا یقه‌آبی‌ها ترامپ را دوست دارند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و افغانستان افغانستان حسن روحانی راه آهن عبدالله عبدالله فرآورده نفتی ایران و افغانستان خط لوله گاز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شورای عالی مصالحه مردم این کشور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم