Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:54:47 GMT

افزایش خرد جمعی موجب پیشرفت بیشتر کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۲۶۹

افزایش خرد جمعی موجب پیشرفت بیشتر کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه وآموزش ایرنا، محسن رضایی ظهر دوشنبه در نشست تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه و نظام جمع سپاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، از اساتید و نخبگان خواست تا ایده ها و پیشنهادهای خود را در زمینه سیاست گذاری‌های کلان و سایر حوزه ها در سامانه نجم بارگذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به رشد علمی احساس کردیم باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و از دانشگاهیان بیشتر بهره مند شویم سامانه جمع سپاری نیز با همین هدف شهریور 99 راه اندازی کردیم و تاکنون ۱۷ هزار نفر ثبت نام  و ۳۰۰ نفر هم نظراتی خود را ارسال کردند که این نظرات به کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ارزیابی ارائه شده  است.

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام یادآور شد: در نهایت از ایده های تایید شده در سیاست گذاری در برنامه هفتم توسعه استفاده می کنیم.  

رضایی تصریح کرد: هرچه حوزه خرد جمعی توسعه یابد  در جامعه خرد بیشتری ایجاد می شود و پیشرفت بیشتری داریم. بنابراین اگر اساتید و دانشجویان سیاست های کلی خود را ارسال کنند جامعه به تعالی دست می یابد.  

به گزارش ایرنا، سامانه نجم ابزار و سازوکار مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بهره‌گیری از جمع سپاری در مأموریت‌های خویش است که مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با استفاده از ظرفیت‌های داخلی آن را اجرایی کرده است.

سامانه نجم، بستری برای مشارکت عموم مردم و نخبگان در موضوعات علمی مرتبط با مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی سیاست پژوهی و تدوین سیاست‌های کلی، معضل پژوهی، مصلحت پژوهی و حتی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام است. امتیازات متنوعی برای مجموعه‌ها و صاحب‌نظران فعال در سامانه نظر گرفته‌شده است که برخی از آنان عبارت‌ هستند از ارائه گواهی مشارکت، حضور در کمیسیون‌های مرتبط مجمع، اولویت در دریافت پروژه‌های مطالعاتی مجمع، دریافت حکم مشاور افتخاری برای همکاری با کمیسیون‌ها و اعضای مجمع و موارد دیگر.

جمع سپاری به این معناست که تدوین سیاست های کلی توسط نخبگان جمع آوری شود.

ادامه دارد ...

برچسب‌ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه محسن رضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار کنکور مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست های کلی جمع سپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی‌ حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلا میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901697

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • شاه کلید مهار تورم
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد