Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:04:54 GMT

حمایت حماس از هر طرحی در راستای تحقق آشتی ملی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۵۲۵

حمایت حماس از هر طرحی در راستای تحقق آشتی ملی

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تأکید کرد که این جنبش از هر طرحی که منجر به تحقق آشتی ملی فلسطین شود، حمایت به عمل می آورد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، «خلیل الحیه» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس بر لزوم تحقق هرچه سریع‌تر آشتی ملی در فلسطین تأکید کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: امیدوارم هرچه سریع‌تر یک توافق ملی فراگیر میان گروه‌های مختلف فلسطینی به امضا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حماس: مذاکره برای آتش‌بس در کار نیست

این عضو ارشد حماس در ادامه تصریح کرد: در سایه شرایط پیچیده‌ای که ملت فلسطین در آن قرار دارد، دستیابی به توافق آشتی ملی بسیار مهم است.

الحیه همچنین از تلاش برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی در تحقق آشتی ملی قدردانی کرد.

وی اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس از هر طرحی که منجر به تحقق آشتی ملی شود، حمایت به عمل می‌آورد.

گروه‌های فلسطینی پیشتر تلاش‌های فراوانی را به منظور تحقق آشتی ملی در این کشور انجام داده اند. ازجمله این تلاش‌ها می‌توان به برگزاری دو نشست مشترک در «رام الله» و «بیروت» اشاره کرد.

در نشست‌های مشترک بیروت و رام الله مقرر شد کمیته‌هایی مشترک به وجود آیند تا این کمیته‌ها مقدمات لازم برای تغییر ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین را به گونه‌ای که تمام گروه‌های فلسطینی در آن عضویت داشته باشند، فراهم آورند. هدف از این ساختار جدید، تشکیل یک رهبری واحد برای فلسطین تحت عنوان سازمان آزادی فلسطین بوده است.

در همین ارتباط، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان نشست بیروت تصریح کرده بود: مرحله‌ای بی‌سابقه قرار گرفته‌ایم که تهدید استراتژیک سه‌گانه‌ای متشکل از «معامله قرن»، «طرح الحاق» و «عادی‌سازی روابط» به دنبال جعل تاریخ و تغییر جغرافیای فلسطین است. استراتژی ما وحدت ملی و ایجاد یک ائتلاف عربی و اسلامی برای حمایت از مسأله فلسطین و طرح‌های عملی میدانی است.

افزون بر این، در بیانیه پایانی نشست گروه‌های فلسطینی در بیروت نیز، گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با تمامی طرح‌هایی که هدف از آن نابودی مساله فلسطین و خدشه وارد کردن به قدس و مقدسات آن است، اعلام و بر لزوم تحقق هرچه سریع‌تر آشتی ملی تأکید کردند.

گروههای فلسطینی در بیانیه پایانی این نشست همچنین بر تشکیل کمیته‌ای ملی متشکل از شخصیت‌های برجسته و منتخب به منظور ارائه رویکردی استراتژیک برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی تاکید کردند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ خلیل الحیه فلسطین جنبش حماس مشرق اسماعیل هنیه بیروت سازمان آزادی بخش فلسطین معامله قرن جنبش جهاد اسلامی سازمان آزادیبخش فلسطین حماس طرح الحاق جنبش مقاومت اسلامی حماس گروه های فلسطینی تحقق آشتی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام سیدرضا فاضلیان گفت: این مراسم  با حضور گروه های مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه همدان در حمایت از مردم مظلوم غزه و خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین محکومیت جنایات رژیم منفور صهیونیستی برگزار می شود.

او افزود: جنایات رژیم‌صهیونیستی اسرائیل علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین همچنان ادامه دارد و مردم همدان در این راهپیمایی پرشور، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و اعلام حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مقاومت فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی به نمایش می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان تأکید کرد: این راهپیمایی فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت پس از اقامه نماز جمعه از مسیر حسینیه امام خمینی(ره) به سمت چهار راه شریعتی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • قدردانی حماس از تجمعات مردمی در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است