Web Analytics Made Easy - Statcounter

لغو تحریم های تسلیحاتی هر چند بر روی کاغذ باشد اما فرصتی است تا صنایع دفاعی ایران با صادرات سلاح به کشورهای دوست و برادر هم به لحاظ مادی منفعت کسب کند و هم با عمل قدرت خود را به کسانی که آرزوی نابودی این سرزمین را می کشند نشان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ تحریم های ظالمانه تسلیحاتی ایران پس از 10 سال که به دلیل یکجانبه گرایی و زورگویی طرفهای غربی در پرونده تسلیحاتی ایران اعمال شده دیروز 27 مهر ماه به پایان رسید و فرصتی بسیار مناسب در اختیار صنایع نظامی کشور قرار گرفت تا هم به نوسازی و خرید تسلیحات مورد نیاز بپردازد و هم با حضوری فعال به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان تسلیحات در جهان شناخته شده و کشور از این حضور دارای انتفاع مادی و هژمونیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا در ماه های گذشته تلاش فراوانی انجام داد از پایان یافتن این تحریم های تسلیحاتی در شورای امنیت ملل متحد جلوگیری کند اما با عدم همراهی ولو در ظاهر کشورهای اروپایی و چین و روسیه مواجه شد.

هر چند در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم آنکه تحریم های مصوب شورای امنیت در خصوص خرید و فروش اسلحه با ایران وجود نداشت نیز اروپایی ها از فروش سلاح به ایران خود داری کرده اند اما پایان تحریم های تسلیحاتی هر چند بر روی کاغذ خود بار دیگر حقانیت ملت ایران در مجامع حقوقی که البته با ساختاری ظالمانه شکل گرفت اثبات کرد.

این رویداد از چند بخش قابل تامل و بررسی است.

مسئله نخست آن است که هر چند دولت و حامیان سازش در درون کشور این اتفاق را به عنوان یکی از استدلالهای خود در جهت دفاع از برجام معرفی و آن را یکی از دست آوردهای آن عنوان می کنند اما واقعیت آن است که حتی اگر لغو روی کاغذ تحریم های تسلیحاتی را یک برد بدانیم اما این برد هیچ نسبتی با آنچه در برجام و اجرای آن بر کشور رفته و از دست داده ایم ندارد.

این یک تحریف بزرگ است که کسانی بخواهند به بهانه لغو تحریم های تسلیحاتی که البته قبل از این هم برقرار بوده مشکلات و ضعف های اساسی مذاکرات با غرب و متن ناهمگون برجام را انکار کنند.

نکته دیگر آن است که به گواه وزرای خارجه چین و روسیه بر اساس خواست آنان و نظر موافق طرف های غربی قرار بوده است که بلافاصله بعد از امضای قرار داد برجام این تحریمها لغو شود اما تیم مذاکره کننده ایرانی در اقدامی عجیب بصورت داوطلبانه این تحریم ها را پذیرفته است.

برجام به عنوان حاصل مذاکران ایران و دنیای غرب در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچون تمام مذاکرات و عهدنامه های پیش از آن بار دیگر اثبات چشم طمع اندیشه و تفکر مدرن به سرزمین ایران است و لاغیر.

اگر تا پیش از این قرارداد 1919 یا 1933 میان ایران و غرب به عنوان سندی برای دلیل این طمع به شمار می رفت امروز متن نامتوازن و یک سویه عهدنامه برجام جای این قراردادهای استعماری را در تاریخ گرفته است.

البته باز بیان این نکته لازم است که هیچ کس ادعا نمی کند برجام متنی بدون هیچ سودی برای ایران است همانطور کسی نمی تواند چنین ادعایی حتی در خصوص تعهد استعماری و ننگینی چون دارسی و رویترز داشته باشد بلکه نکته اصلی منتقدین مذاکره هسته ای و تعهد برجام اساس اعتماد به طرف خیانت پیشه غربی و متن یک سویه و غیر قابل دفاع برجام است.

به هر صورت امروز یکی از معدود اتفاقات مثبت مطرح شده برجام حداقل بر روی کاغذ به وقوع پیوسته و جمهوری اسلامی ایران باید تمام ظرفیت های خود را جهت بهره مندی از این بند برجام به کار گیرد.

در واقع این بند از متن برجام فعلا اصلی بر روی کاغذ است و چکی است که باید نقد شود. صنایع دفاعی ایران امروز به گواه دوستان و دشمنان ایران یکی صنایع پیش رو است و در اغلب مسائل دفاعی و نظامی ایران در بین 10 کشور برتر جهان قرار گرفته است.

این فرصتی است تا صنایع دفاعی ایران با صادرات سلاح به کشورهای دوست و برادر هم به لحاظ مادی منفعت کسب کند و هم با عمل قدرت خود را به کسانی که آرزوی نابودی این سرزمین را می کشند نشان دهد.

حبیب میرزایی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم های تسلیحاتی بر روی کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود