Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:17:39 GMT

مسئولان گرفتار آفت سستی رأی شده اند

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۷۶۸

مسئولان گرفتار آفت سستی رأی شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی استان یزد به مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن تقدیر از تمام تلاش‌های نیروی انتظامی اظهار داشت: ضروری است برای پیشرفت جامعه سه خصلت مورد تاکید امام صادق (ع) را داشته باشیم و نیروی انتظامی نیز این سه ویژگی بسیار مهم را در تمام امور مدنظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) افزود: سه چیز آدمی را از رسیدن به کمال باز می‌دارد؛ کم همتی، ناپختگی و سستی رأی بنابراین برای رسیدن به کمال باید همت بلند و اراده قوی و برای رفع مشکلات، راهکار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی کشور ما، همت بلند را از نیروها گرفته است، افزود: انگلیسی‌ها با سیستم آموزشی که وارد کشور کردند، قدرت تفکر و خلاقیت را از ما گرفتند و این امر سبب شد تا در برخی صنایع شاهد باشیم که نیرویی ۳۰ سال با یک دستگاه کار کند، اما همت نکند و خلاقیت به خرج ندهد تا نحوه عملکرد این دستگاه را آموزش ببیند یا بتواند قطعات آن را بسازد.

ناصری ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی کشور ما امروز، ارائه راهکار برای حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی است و اگر راهکار نداشته باشیم، نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت همچنانکه امروز به جای راهکار پیدا کردن، اجناس را گران می‌کنند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: امروز کشور ما با مشکلاتی مواجه است اما برخی مسئولان راهکار و درمان درد را از کشورهایی می‌خواهند که خودشان این مشکلات را برای ما ایجاد کرده‌اند در حالی که درمان این دردها در داخل کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز چشم تمام آزادی خواهان جهان به انقلاب اسلامی است، گفت: ما همه سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و اگر بتوانیم با حرکت جهادی و انقلابی این مشکل را نیز حل کنیم، دیگر دشمن ناچار می‌شود ما را رها کند.

ناصری تاکید کرد: این عقلانیت نیست که خود را دست دشمن بسپاریم و به دشمن مجال دهیم که اهداف خود را در کشور ما پیاده کند و میدان را خالی کردن، عقلانیت نیست و این به معنای ترس و فرار است و عقلانیت یعنی اندیشیدن راهکار درست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: دشمن تبلیغات می‌کند و خود را بزرگ جلوه می‌دهد تا از آن بترسیم اما نباید ترسید و میدان را خالی کرد بلکه باید با راهکار درست و اتخاذ تدابیر اساسی، از مشکلات عبور کنیم.

وی، سستی رأی را یک آفت دانست و گفت: این آفت اکنون گریبانگیر مسئولان شده زیرا نمی‌توانند با قطعیت تصمیم بگیرند و آن را اجرا کنند.

ناصری عنوان کرد: اینکه دستوراتی از مقام‌های بالا صادر می‌شود اما در رده‌های پایین‌تر متوقف می‌شود، نشان از سستی رأی دارد زیرا برای اداره کشور باید تصمیم را با جدیت پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: امروز مسئولان ما باید با جدیت تصمیم بگیرند که گرانی را برطرف کنند، مشکلات صنعت به ویژه قطعه سازی را رفع کنند و بسیاری تصمیم‌های جدی دیگر بگیرند و با جدیت نیز آن را اجرا کنند.

ناصری تاکید کرد: اگر استقامت کنیم، به طور قطع خداوند متعال نیز به ما کمک خواهد کرد و در ادامه مسیر، مشکلات کمتری نیز خواهیم داشت.

کد خبر 5051577

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري ویروس کرونا اربعین 99 شیراز بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا شهرکرد گرگان اربعین حسینی شهدای مدافع حرم مجلس شورای اسلامی شهادت امام رضا ع کرمانشاه مراسم عزاداری نیروی انتظامی کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا دکتر محمدحسن بازیار رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، امروز در نشست خبری که در محل پژوهشگاه برگزار شد با بیان اینکه زمین دائماً در حال تغییر و تحول است و این فرآیند، از گذشته وجود داشته، گفت: اخیرا زمین لرزه‌های با بزرگی بیش از ۴ در مناطقی مانند فاریاب کرمان و خراسان رضوی رخ داد.

وی با اشاره به موضوع دوره‌های بازگشت زلزله در تهران عنوان کرد: این دوره ابتدا ۱۲۰ سال، سپس ۱۵۰ سال و در نهایت به دلیل عدم وقوع زلزله بزرگ در تهران، ۱۷۵ سال عنوان شده است.

بازیار با تاکید بر پیچیدگی پدیده زلزله اظهار کرد: در بم زلزله در جایی به وقوع پیوست که ۲ هزار سال زلزله در آن رخ نداده بود. از این رو زلزله یک پدیده پیچیده است که باید همه موارد آن مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی که توسط پژوهشگاه برگزار می‌شود، گفت:این کنفرانس  از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود. در این کنفرانس، ۲۱۱ مقاله به صورت شفاهی و ۲۰۴ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تصریح کرد: زلزله‌شناسی، پیشگیری و ایمن‌سازی سازه‌ها و مدیریت بحران، محور‌های اصلی این مقالات را تشکیل می‌دهند. سخنرانان خارجی از ۱۵ کشور شامل آلمان، نروژ، یونان، امارات متحده عربی، آمریکا، اسپانیا، استرالیا، برزیل، ترکیه، ژاپن، سوئد، فرانسه، نیوزیلند و هند در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

بازیار با اشاره به تمرکز این کنفرانس بر حل مسائل زلزله‌خیزی کلانشهر‌های ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد، گفت: در حاشیه این کنفرانس، ۱۶ کارگاه تخصصی در زمینه‌هایی نظیر ساخت و ساز بر روی گسل، زلزله تهران و طراحی و ساخت بیمارستان‌های مقاوم برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش داریم بر اساس یافته‌ها و بحث‌های این کارگاه‌ها، در پایان کنفرانس قطعنامه‌ای در حوزه ارتقای تاب‌آوری، مدیریت بحران و ساخت و ساز ایمن برای مسئولان و سیاستگذاران تدوین کنیم.

در ادامه عبدالرضا سروقدمقدم؛ عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: ما مخاطرات زیادی از جمله فرونشست، آتش‌سوزی و سیل داریم و ازطرفی تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از زلزله بیشتر است و سؤال اینجاست که چرا ما باید این مقدار به بحث زلزله توجه کنیم؟!

سروقدمقدم ادامه داد: امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال اگر تعداد کشته‌ها در سیل ممکن است زیاد باشد، اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارند که با ملاک جدید یعنی تا‌ب‌آوری، کشور را به هم بریزند که آن هم جنگ و زلزله است.

عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، علاوه بر بحث درباره یافته‌های جدید علمی، برطرف کردن دغدغه مدیران شهری نیز است. شعار این کنفرانس «زلزله و کلان‌شهر‌ها با تمرکز بر تهران» است چراکه دغدغه مسئولان را در موضوع زلزله تهران کامل شاهد بودیم.

سروقدمقدم تصریح کرد: ایجاد یک اجماعی در این موضوع برای مدیران شهری از اهداف  این کنفرانس است.

وی با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری کشور‌ها در برابر مخاطرات، اظهار کرد: بعد از زلزله بزرگ سرپل ذهاب کرمانشاه جامعه مهندسی به این نتیجه رسید که اگر ۴۰ درصد از آیین‌نامه‌ها را در ساخت سازه‌ها رعایت کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تلفات را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران