Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:52:19 GMT

آغاز ساخت صحن بقعه امامزاده حمزه‌علی(ع) بلداجی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۸۹۹۰۲

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: پس از ۱۰ سال توقف کار، پروژه ساخت صحن امامزاده حمزه‌علی‌(ع) بلداجی در شهرستان بروجن همزمان با پنجمین روز دهه وقف آغاز شد.

عظیم کاویان‌نژاد ۲۸ مهرماه در این آیین اظهار کرد: پس از صدور تأییدیه‌های لازم و رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و امور خیریه استان و میراث فرهنگی و گردشگری، امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هیئت امنا و خادمان، مسئولان مراکز افق بقاع و مجموعه اوقاف و امور خیریه استان و با تلاش عوامل عمرانی، عملیات بتن‌ریزی پروژه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پروژه با توجه به اینکه به تأیید سازمان میراث فرهنگی نیز رسیده با مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شد، برآورد هزینه اولیه پروژه امامزاده حمزه‌علی تا پایان بهره‌برداری ۱۲۰میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود. این پروژه عمرانی به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص استانی با رعایت معماری اسلامی و حفظ بافت و طرح سنتی آغاز شده است، که ظرفیت اشتغال در جوار این بقعه متبرکه به‌صورت مستقیم برای ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

کاویان‌پور بیان کرد: حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از ساخت حرم پیش‌بینی شده که امیدواریم با مشارکت‌های مردمی و نذورات بقعه متبرکه، از لحاظ مالی با کمبود مواجه نشده و با تسریع در پیشرفت این عملیات عمرانی بتوانیم آن‌را ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: متأسفانه شرایط کرونایی در سال جاری، تعطیلی بقاع متبرکه را در پی داشته که این امر منجر به کاهش شدید نذورات و درآمد در بقاع و مجموعه‌های گردشگری در جوار این امامزاده شده است.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف استان اظهار کرد: امامزاده حمزه‌علی با توجه به اینکه یکی از امامزادگان شاخص در کشور بوده و سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر و زائر است، مستعد سرمایه‌گذاری‌های زیادی است. همچنین با توجه به اینکه فرصت سرمایه‌گذاری در طرح توسعه باغات و کشاورزی فراهم شده است، اداره اوقاف و امور خیریه استان آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران اعلام می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری امامزاده اوقاف و امور خیریه امامزاده حمزه علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس