Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غذای فوق العاده یا سوپرغذا، غذایی است که حاوی میزان زیادی عناصر غذائی مفید برای سلامت جسم و روح انسان مانند فیبر، انواع ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و و عناصر غذایی گیاهی باشد.  باوجود اینکه برخی خوراکی‌ها فوق العاده هستند، اما باید در خوردن آن‌ها اعتدال داشت؛ زیرا زیاده روی در هر کاری نتیجه عکس خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبسایت"T ۳" لیستی را از این خوراکی‌های فوق العاده ارائه داده است که در این گزارش با آن‌ها آشنا می‌شوید:

توت: افزودن این میوه به وعده‌های غذایی صبحانه و عصرانه بسیار آسان است. این میوه مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که سلول‌های آسیب دیده بدن را ترمیم می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

ماهی‌های چرب: همه انواع ماهی‌ها حاوی پروتئین هستند، اما ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ساردین بسیار سرشار از پروتئین هستند و به میزان قابل توجهی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ که به کاهش التهابات و تقویت گردش خون کمک می‌کند، هستند.

سبزیجات: سبزیجاتی مانند اسفناج،  برگ چغندر و کلم منابعی بسیار غنی برای انواع ویتامین A و C و E و K به شمار می‌روند و حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک، زینک، آهن، منیزیوم و کلسیم هستند.

حبوبات: گروه بزرگی از خوراکی هاست که شامل انواع لوبیا، نخود و عدس بوده و هرکدام از آن‌ها دارای ترکیبات غذایی متفاوتی هستند. اما به طور کلی، همه آن‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر، اسید فولیک، ویتامین B، آهن، مس، منیزیم، منگنز، روی و فسفر هستند. از همه مهمتر آنکه حبوبات منبع بسیارغنی از پروتئین‌های گیاهی هستند.

آجیل: آجیل‌ها از نظر عناصر تغذیه‌ای غنی هستند، زیرا حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر گیاهی بوده و منبع خوبی از چربی‌های تک اشباع نشده هستند.

بیشتر بخوانید خوراکی‌هایی که جوانی را از شما می‌گیرند انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوراکی های مفید خوراکی های مضر سبزیجات فوق العاده خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۸۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند

 مصطفی صالحی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در دسته بندی نوشیدنی ها و فرآورده های آنها، انواع نوشابه گازدار با/یا بدون قند، نوشابه انرژی زا، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار و نوشیدنی عصاره گندم طعم دار، انواع شربت میوه ای و غیرمیوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجاز محسوب می شوند

وی ادامه داد: همچنین انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده، پنیر پیتزای پروسس و تاپینگ پیتزا در دسته بندی فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف در فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت هستند.

وی افزود: سایر اقلام خوراکی مانند روغن مصرفی خانوار (روغن نیمه جامد)، انواع سس سالاد و مایونز، انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و فرآورده های کاکائویی از دیگر کالاهای آسیب رسان به سلامت محسوب می شوند

  صالحی زاده  داد: مطابق بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، تبلیغ کالاها و خدمات مندرج در این فهرست از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

فهرست کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت در سال 1403 در فایل زیر قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم