Web Analytics Made Easy - Statcounter

وویچخ پشونیاک بازیگر لهستانی فیلم های مطرح آندری وایدا از جمله «سرزمین موعود» و «دانتون» در ۷۸ سالگی درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  وویچخ پشونیاک (Wojciech Pszoniak) بازیگر مشهور تئاتر و سینمای لهستان روز دوشنبه ۱۹ اکتبر در ۷۸ سالگی درگذشت.

پشونیاک که در سال ۱۹۴۲ در لوف لهستان به دنیا آمده بود در دوران فعالیت تئاتری خود در سه تا از شناخته شده ترین خانه های تئاتر لهستان با نام های تئاتر قدیم خارکیف، تئاتر ملی ورشو و تئاتر Powszechny ورشو فعالیت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وویچخ پشونیاک با وجود موفقیت در تئاتر، شهرت بین المللی خود را با ایفای نقش موریس ولت در فیلم «سرزمین موعود» آندری وایدا فیلمساز بلندآوازه لهستانی بدست آورد. او بدنبال فیلم «سرزمین موعود» در چند تا از کارهای شاخص دیگر وایدا از جمله «عروسی»، «دانتون»، «پیلاطس و دیگران» و «کورچاک» نیز نقش آفرینی کرد. یکی از مهم ترین نقش های او در سینمای وایدا به فیلم «دانتون» محصول ۱۹۸۳ برمی گردد، پشونیاک در «دانتون» نقش ماکسیمیلیان روبسپیر یکی از مهم ترین شخصیت های انقلاب فرانسه را در مقابل ژرار دوپاردیو (ایفاگر نقش دانتون) بازی کرد.

«طبل حلبی» ساخته فولکر اشلوندورف و «شیطان» به کارگردانی آندژی ژووافسکی از دیگر کارهای مطرح پشونیاک در دنیای سینما هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینمای لهستان دانتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

کد خبر 847875 برچسب‌ها خبر ویژه علی شمخانی

دیگر خبرها

  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • موعود شمخانی کیست؟
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • نه به عربستان: ستاره بارسا تصمیمش را گرفت
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس