Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران بهره برداری از ۵ پارک در پایتخت خبرداد و تاکید کرد: کلانشهرها همگی با عارضه افزایش قیمت زمین و کاهش سرانه فضای مسکونی مواجه هستند، لذا شهروندان نیازمند فضای باز و سبز برای گذران اوقات فراغت هستند.

 پیروز حناچی در آیین افتتاح بوستان "زندگی" محله هرندی واقع در منطقه ۱۲ گفت: امروز در یکی از محلات قدیمی تهران و میان دو دروازه غار و حضرت عبدالعظیم قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سیاست های ما در این دوره با همراهی شورای اسلامی شهر تهران ترغیب افزایش فضای سبز در پایتخت بوده که تأثیر بسیاری بر روی ارتقای کیفیت زندگی در تهران دارد.

تأثیر افزایش فضای سبز در ارتقای کیفیت زندگی در تهران

وی افزود: کمربند سبز شهر تهران در اطراف این شهر احداث می شود و پیگیر آن هستیم و قطعا تأثیر بسزایی در آلودگی هوا دارد، اما این اقدام به اندازه اقدام برای احداث بوستان ها در داخل محدوده شهر نیست. بی تردید احداث بوستان در محدوده شهر به جهت کیفیت هوا و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: کلانشهرها همگی با عارضه افزایش قیمت زمین و کاهش سرانه فضای مسکونی مواجه هستند، لذا شهروندان نیازمند فضای باز و سبز برای گذران اوقات فراغت هستند. مشکلی که همه کلانشهرها با آن روبرو هستند.

شهردار تهران با اشاره به احداث بوستان زندگی گفت: این بوستان بزرگتر از پارک شهر است و قطعا در جهت پیگیری سیاست های توسعه فضای سبز داخل شهر تهران احداث شده است.

وی ادامه داد: در فضای کرونایی فعالیت های اقتصادی و... کاهش یافته اما باید به برخی آمارها توجه جدی داشته باشیم. از ابتدای سال تا انتهای ۲۴ مهرماه در تهران ۱۵ روز هوای پاک، ۱۵۲ روز هوای قابل قبول، ۴۳ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه ها داشته ایم. حتی در روزهای جمعه که فعالیت های اقتصادی به حداقل می رسد در ساعات غروب میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون افزایش می یابد.

وی تأکید کرد: افزایش این ذرات در هوای شهر تهران نشان دهنده استاندارد نبودن خودروهای سنگین و نقش منابع آلوده کننده خارج از تهران هستند که در فصول سرد و با ایجاد پدیده وارونگی این وضعیت خود را بیشتر نشان می دهد.

حناچی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای احداث بوستان های بیشتر در سطح شهر تهران، گفت: به زودی در منطقه ۱۴ شاهد بهره برداری پارک معروف به وثوق الدوله خواهیم بود. پارک های حکیم، اخوان، چهارباغ و گل ها نیز به زودی افتتاح خواهند شد و به این ترتیب شاهد افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران خواهیم بود.

وی ادامه داد: همه این اقدامات لازم است، اما کافی نیست. قطعا زمانی موفق خواهیم شد که مردم را در کنار خود داشته باشیم. بی تردید هر جایی که مردم را داشته ایم توانسته ایم جریانی ایجاد کنیم که با هیچ دستگاه دولتی انجام شدنی نیست. در حوزه فضای سبز نیز باید از مشارکت شهروندان بهره بگیریم.

وی در پایان صحبت های خود به مرحوم عالی نسب اشاره کرد و افزود: نام و یاد ایشان از دوران سخت جنگ باقی است. ایشان جمله ای دارند که باید صدای کسانی باشیم که در جامعه گوشی برای شنیدن صدای آن ها وجود ندارد، لذا امیدواریم افتتاح این بوستان ها در محلاتی همچون هرندی در کنار کنترل و توانمندسازی زمینه تغییر روش های زندگی را فراهم کند.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: احداث بوستان شهر تهران فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران که در این سازمان مستقر است، اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزامات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

کد خبر 6091867

دیگر خبرها

  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود