Web Analytics Made Easy - Statcounter

دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان و به ریاست محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و رییس هیئت ایرانی با هیئت اوکراینی به ریاست یوگنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین و رییس هیئت این کشور در تهران آغاز شد.

بهاروند، رییس هیات ایرانی با ابراز تاسف و همدردی با خانواده های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاروند افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است و در خصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد.

رییس هیئت ایرانی، جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست دانست که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید  بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

بهاروند مصمم بودن جمهوری اسلانی ایران برای راظهارات معاون وزیر خارجه اوکراین درباره دور جدید مذاکرات پیرامون هواپیمای اوکراینی

اظهارات معاون وزیر خارجه اوکراین درباره دور جدید مذاکرات پیرامون هواپیمای اوکراینی

معاون وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به حضور تیم مذاکره کننده کشورش در ایران، گفت که طرف های مذاکره درباره علل هدف قرار گرفتن و سقوط هواپیمای اوکراینی به بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری اردو پوینت، یوهنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین امروز در پیامی ویدیوی که در صفحه فیس بوک وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، گفت: هیئت اوکراینی به تهران رسیده است. در حال آغاز مذاکرات بر سر هواپیمای اوکراینی هستیم که در ماه ژانویه مورد هدف قرار گرفت.
ینین در این باره بیان کرد: سه تیم مذاکراتی به بحث و گفت و گو در راستای شفاف سازی اتفاقاتی خواهند پرداخت که منجر به هدف قرار گرفتن و سقوط این هواپیما بلافاصله پس از اوج گرفتن از فرودگاه امام خمینی شد.
ینین گفت که «عدالت یک اولویت برای جامعه ما است و ما فارغ از این که حقیقت چقدر تلخ باشد، عقب نخواهیم نشست.

در دی ماه سال ۱۳۹۸ یک هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ نفر سرنشین پس از اوج گرفتن از فرودگاه امام خمینی (ره) به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد که به جان باختن تمام سرنشینان منجر شد.

پس از این حادثه جعبه های سیاه هواپیما برای تحلیل و بررسی به کشور فرانسه فرستاده شد. پیش از این دور اول از مذاکرات پیرامون سقوط هواپیما در کی یف اوکراین انجام شده بود. /ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران هواپیمای اوکراینی خارجه اوکراین امور خارجه معاون وزیر هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که مقامات لهستان عبور خودروهای نظامی و غیرنظامی که وابسته به نیروهای مسلح اوکراین باشند، از خاک لهستان را ممنوع کردند.

بنابر گزارش‌ها افسران گمرک لهستان از خروج اوکراینی‌هایی که در حال انتقال ۲۰ خودرو از جمله نیازهای نیروهای مسلح اوکراینی بودند، جلوگیری کردند.

پیش از این «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان اعلام کرده بود که این کشور روند مسلح کردن اوکراین را متوقف کرده است چرا که خود به این سلاح‌ها نیاز داشته و مشغول مسلح کردن نیروهای خود است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما دیگر هیچ سلاحی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم چرا که این واقعیت وجود دارد که لهستان مشغول تجهیز کردن نیروهای خود به جدیدترین سلاح‌ها است. اگر می‌خواهی از خود دفاع کنی باید لوازم و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشی و ما به خوبی این واقعیت را می‌دانیم بنابراین خواهان سلاح‌های بیشتری هستیم.

وزارت دفاع لهستان تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد یورو حمایت نظامی از اوکراین به عمل آورده است.

روزنامه فایننشال تایمز پیشتر گزارش داده بود که مقامات لهستانی سخنان خود را علیه اوکراین بعد از درگیری بر سر تجارت غلات افزایش داده‌اند.

خبرگزاری دولتی PAP روز چهارشنبه با استناد به «اطلاعات غیررسمی» گزارش داد که وزارت خارجه لهستان سفیر کی یف را به دلیل اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین احضار کرده است.

رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که کی یف «به سختی در تلاش است تا مسیرهای زمینی صادرات غلات را حفظ کند» و «تئاتر سیاسی» در خصوص واردات غلات، تنها به مسکو کمک می‌کند.

پیش از این اوکراین اعلام کرده بود که از ۳ کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی شکایت کرده است.

وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرده بود: کی یف به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی، از ۳ کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی در سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

در واکنش به تهدید لهستان از سوی اوکراین، رئیس جمهور لهستان که دیدار با زلنسکی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد، کی یف را با «کسی که در حال غرق شدن است» و به همه چیز چنگ می‌زند مقایسه کرد.

وزارت اقتصاد اوکراین در روزهای اخیر اعلام کرد، کی یف به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی، علیه ورشو، بوداپست و براتیسلاوا به سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: اوکراین علیه لهستان، اسلواکی و مجارستان که واردات محصولات کشاورزی کی یف را ممنوع کرده بودند، به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

به گفته این وزارتخانه، به دلیل اقدام لهستان، اسلواکی و مجارستان، صادرکنندگان اوکراینی متحمل ضررهای قابل توجهی شده‌اند و همچنان متحمل ضررهای بسیاری به دلیل خرابی، هزینه‌های اضافی و ناتوانی در اجرای توافقات اقتصادی خارجی شده‌اند.

کد خبر 6089733

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد