Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ضمن ابراز تاسف و محکوم کردن این عمل غیرفرهنگی گفت: بخش هایی از ساباط تاریخی خیابان عبیدزاکانی در اواخر شهریور ماه سال جاری تخریب شد که ضمن برگزاری جلسه با اهالی ساباط برای حل و فصل موضوع به شکل مسالمت آمیز و انجام مکاتبات لازم با مقامات قضایی برای شناسایی و برخورد با عوامل تخریب این اثر، تجهیز کارگاه برای مرمت، رفع خطر و تامین امنیت ساباط به صورت ویژه در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی قرار گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خزائلی افزود: کارگاه مرمت این بنا  تا ساعت پنج بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۴مهر ماه جاری فعال بود و مستندنگاری لازم نیز در این زمینه صورت گرفته  که با توجه به تعطیلات هفته گذشته و تعطیلی موقت کارگاه، طبق گزارش گشت‌های یگان حفاظت اداره کل بامداد روز شنبه ۲۶مهر ماه  بار دیگر به قسمت عمده ای از این بنای تارخی آسیب و خسارت جدی وارد شده است.
او اظهار کرد: به دنبال این اقدام صبح امروز طبق هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی و انتظامی و با دستور مقام عالی دادستانی،  قاضی محترم پرونده در محل حضور یافته و ضمن بازدید، دستوراتی را در خصوص شناسایی عوامل تخریب در اسرع وقت و راه اندازی کارگاه مرمت پس از انجام اقدامات اولیه رفع خطر صادر کردند.
او تصریح کرد: طی یک ماه گذشته در گیر برگزاری جلسات برای رفع مشکلات ساکنین بودیم و سعی داشتیم تا با حفظ سرمایه‌های اجتماعی موجود در این محل موضوع را به شکل مسالمت آمیز پیش ببریم که متاسفانه شاهد این اتفاق هستیم و برابر با فصل نهم قانون مجازات اسلامی ماده۵۵۸ خواستار شدیدترین مجازات برای عوامل این اقدام غیر فرهنگی هستیم.

خزائلی یادآور شد: مواریث ارزشمند تاریخی – فرهنگی متعلق به همه مردم است و همه‌ی ما وظیفه نگهداری و حفاظت از این آثار را بر عهده داریم که امیدواریم با توجه به سابقه غنی فرهنگی شهر قزوین و شهروندان آن شاهد چنین اتفاقاتی در شطح شهر و استان نباشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین همچنین با اشاره به تخریب بخشی از دیوار حمام تاریخی حاج کریم واقع در خیابان پیغمبریه اظهار کرد : روز شنبه ۲۶ مهر ماه در حین اجرای عملیات عمرانی شرکت آب و فاضلاب در خیابان پیغمبریه کوچه پنجعلی قسمتی از دیوار حمام تاریخی حاج کریم آسیب دیده که با توجه به حضور کارشناسان فنی اداره کل در محل حادثه و هماهنگی به عمل آمده، عملیات بازسازی و مرمت این بخش از بنا با مشارکت شرکت آب و فاضلاب در دستور کار قرار گرفت که در اسرع وقت اجرایی می شود.

48

کد خبر 1445177

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد