Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با تبریک و گرامیداشت هفته ناجا و حلول ماه ربیع الاول، به اقدامات و برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان ایلام در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت : افتخار داریم در کسوت مدافعان امنیت، با حداکثر توان و تعهد در خدمت مدافعات سلامت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با ارزش گذاری و پاسداشت تلاش‌های پرستاران عزیز وکادر درمانی دانشگاه علوپزشکی که در ایام کرونایی ایثارگونه و مخلصانه در خدمت سلامت اقشار اجتماعی هستند، اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا و با هدف کنترل و پیشگیری از این بیماری، مجموعه فرماندهی انتظامی استان با جدیت در صحنه حضور یافته و متعهدانه در مسیر افزایش سلامت و امنیت جامعه نقش آفرینی کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت مردم از مهمترین نیاز‌های بشری است که در دین مقدس اسلام به آن سفارش شده است، گفت: تامین این دو نیاز مهم از ماموریت‌های پلیس و دانشگاه علوم پزشکی است.

او به آمادگی کامل نیروی انتظامی در راستای همکاری با علوم پزشکی استان در این خصوص اشاره کرد و افزود: پلیس ایلام به صورت ویژه در جهت تعامل و همکاری با شما عزیزان در راستای مبارزه با این بیماری در خدمت رسانی حاضر است.

فرمانده انتظامی استان ایلام ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همکارانش، گفت: قطعا" خداوند بزرگ اجر و مزد این تلاش‌های ارزشمند شما را خواهد داد.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اعلام آمادگی ویروس کرونا همکاری علوم پزشکی انتظامی استان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگاران گفت: در سال‌های قبل تعدادی افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.   دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مواردی هم که برای اولین بار در برخی استان‌ها از جمله همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و نیز محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خراسان رضوی و برخی مناطق پاک کشور، ثبت شده، همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده و به علت سفر به مناطق جنوب شرقی بوده است.   وی ادامه داد: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.   غضنفری افزود: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.   وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه این بیماری در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی مانند رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.   دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.   وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب شش بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل