Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@23:42:03 GMT

در دوران کرونا بر معلولان چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۱۴۹۴

در دوران کرونا بر معلولان چه می‌گذرد؟

به گزارش خبرآنلاین، چند ماه است که می‌گویند مراقب باشید به سطوح دست نزنید و دست‌های خود را ضدعفونی کنید. اما شاید هیچ کدام از ما حواسمان نباشد که کسانی که حس لامسه راهنمای آنان در زندگی روزمره است، در چند ماه اخیر با چه دشواری‌هایی رو به رو بوده و چقدر بیشتر از دیگران، سینه به سینه کرونا ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هرچند که خودشان می‌گویند ما همیشه در دوران قرنطینه و کرونا زندگی کرده‌ایم و برای ما چیز تازه‌ای نیست اما زندگی در شرایط تازه، امکانات و شیوه‌های تازه‌ای را می‌طلبد که برایشان فراهم نیست. 

سهیل معینی، رییس هیئت مدیره انجمن باور در گفت‌وگو با خبرآنلاین در این باره می‌گوید: یکی از ریسک‌های افراد معلول را آلودگی در سامانه حمل و نقل عمومی است؛ من بعد از عید نامه‌ای هم به رییس جمهور و هم به وزیر تعاون نوشتم و در آن نامه با گوشزد کردن این موضوع که یکی از مهم ترین دلایل انتقال آلودگی در جامعه سیستم های حمل نقل متراکم ماست و افزون بر این به علت اینکه خیلی از افراد معلول نیاز به استفاده از سرویس‌های خصوصی تردد دارند و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس برایشان قابل دسترسی نیست، نوشتم که خیلی از این افراد مجبوراند از سرویس‌های خصوصی استفاده کنند و در همین رابطه من از دولت خواستم که به کمک شهرداری یک بسته حمایتی را طراحی کند که تفاهم نامه‌ای با تاکسی‌های دولتی امضا شود که این افراد بتوانند از این سرویس‌ها استفاده کنند و بخشی از یارانه‌اش را دولت پرداخت کند و بخشی از آن هم خود تاکسی‌های اینترنتی تخفیف بدهند و بخشی از آن هم با خود فرد باشد. این موضوع بعد از عید به ذهن ما رسید و با وجود استقبال و موافقتی که شد، هنوز که هنوز است اجرایی نشده است.»

اما حمل و نقل تنها مشکل این دسته از افراد نیست. شیوع کرونا تمام آموزش‌ها را آنلاین و مجازی کرد اما فعالان این حوزه معتقدند که بسترهای آموزش مجازی برای نابینایان قابل دسترس نیست. معینی در این باره با اشاره به نرم افزار شاد می‌گوید: «نرم افزار شاد که بستر آموزش از راه دور است اصلا برای این افراد قابل دسترس نیست و خیلی از این افراد تحت همین مشکلات اند و بارها و بارها به مدیر آموزش و پرورش نامه زدیم و انتقادهای رسمی کرده و این مسئله مطرح شد که به مشکلات و نیازهای ویژه دانش آموزان و دانشجویان نابینا توجه شود. بسیاری از دانش آموزان نابینا از بسترهای آموزش مجازی محروم اند و از آن طرف اساتید نابینای ما در دانشگاه‌ به علت اینکه فضاهای آموزش مجازی دسترسی پذیر نیست نتوانستند از این سرویس‌ها استفاده کنند و وابسته به دیگران شدند.»

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1445093

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا معلولان نابینایان طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جهانگیر مسعودی  اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری در خیابان امام و اخلال و ایجاد ناامنی در بازار و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، موضوع سریعاً در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب افزود: باتوجه‌به حساسیت موضوع، دراسرع‌وقت تمامی عوامل نزاع شناسایی و رسیدگی سریع و خارج‌ازنوبت به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری متهمان، گفت: دراین‌رابطه ۲ نفر از عوامل اصلی نزاع که یکی از آنها نیز از اراذل‌واوباش باسابقه بود؛ دستگیر شدند.

مسعودی تصریح کرد: ۲ نفر دیگر این نزاع نیز شناسایی شده و در دستور کار پلیس برای بازداشت سریع قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت، و با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط‌قرمز ما است، اظهار کرد: مخلان نظم و امنیت بدانند که قانون بدون مماشات با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با هشدار به افراد شرور و اراذل‌واوباش، گفت: به این قبیل افراد که نظم و امنیت شهر و آسایش و آرامش شهروندان را به هم زده و باعث ایجاد رعب و وحشت شوند، تذکر و هشدار داده می‌شود که این موارد از خط‌قرمزهای دادستانی بوده و با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

نقش آموزش‌های پیشگیرانه در جلوگیری از بروز جرائم اجتماعی بسیار مهم بوده و تدوین لوایح مناسب، آموزش‌های مؤثر به جامعه در مورد راه‌های پیشگیری از جرم‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ احترام به حقوق دیگران و توجه به مسائل اجتماعی و آموزش‌های مرتبط با مدیریت خشم و تنظیم هیجانات در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

دیگر خبرها

  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • گزارش تصویری | در دانشگاه های آمریکا چه می گذرد
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر