Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله غفوری، معاون آبیاری و منابع طبیعی وزارت کشاورزی افغانستان در مراسم تجلیل از روز جهانی غذا گفت که شیوع ویروس کرونا افغانستان را شدیدا متاثر کرده و هم اکنون ۱۰.۹ میلیون نفر یعنی حدود ۳۵ درصد جمعیت کشور با کمبود مواد غذایی مواجهند.

غفوری بیان داشت که افغانستان با وجودی که با بحران‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و جنگ مواجه است، در بخش تولید گندم دستاوردهای خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که افغانستان از جمله کشورهایی است که بیشترین استفاده از گندم دارد و امسال میزان تولید گندم در این کشور با پنج درصد افزایش به ۵.۱ میلیون تُن رسیده است.

معاون آبیاری و منابع طبیعی وزارت کشاورزی افغانستان یادآور شد که در سال آینده با وجود پروژه‌های بزرگ، آبیاری بیشتر مناطق و کارهایی که در زمین‌های تحت کشت عملی می‌شود، تولید گندم به شش میلیون تُن خواهد رسید.

وی گفت که امسال نیز دو پروژه بزرگ در بخش کشاورزی راه‌اندازی شده است. او توضیح داد که این پروژه‌ها، شامل راه‌اندازی برنامه مدیریت محصولات کشاورزی و مصونیت غذایی می‌شود.

غفوری گفت که پروژه اضطراری کشاورزی و مصونیت غذایی در برگیرنده احیای سیستم‌های آبیاری، مدیریت آب‌ریزه‌ها و تهیه تخم اصلاح‌شده گندم است. وی تاکید کرد که از طریق پروژه مدیریت محصولات زراعتی حدود ۱۲ ‌هزار ساختمان شامل ذخیره‌گاه‌ها و سردخانه‌های صفر انرژی در سراسر کشور برای باغداران و دهقانان در حال ساخت است.

به نوشته فارس، طبق اطلاعات وزارت کشاورزی راه‌اندازی این پروژه‌ها علاوه بر اینکه ده‌ها هزار فرصت شغلی دائمی و موقتی ایجاد کرده، به رفع گرسنگی و تامین مواد غذایی نیز کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محجوبی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ابرکوه که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ۴ بند تغذیه مصنوعی در این شهرستان قرار دارد گفت: این ۴ بند در شرایط سیلابی توانایی ذخیره نزدیک به ۱۲ میلیون متر مکعب آب را دارند که از نظر حجمی تقریبا معادل ۴۵ درصد ذخیره آب کل بند‌های استان است. 


وی همچنین اظهار داشت: از ۲هزار و ۲۳۲ حلقه چاه کشاورزی در کل استان، ۶۶۴ حلقه در این شهرستان قرار دارد که معادل ۳۰ درصد کل چاه‌های کشاورزی استان است. 


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ فروچاله نیز در این شهرستان وجود دارد، افزود: یکی از دلایل ایجاد آنها برداشت آب بیش از توان سفره‌های آب زیرزمینی است.

دیگر خبرها

  • فائو و ایران پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران امضا کردند
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کشاورزی و سیستم‌های آبیاری ایران باستان
  • امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه
  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟