Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد: مسکو با ایروان و باکو برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ همکاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری بعد از مذاکرات با ماریا پجینوویچ، دبیرکل شورای اروپا تاکید کرد: ما بعد از ارائه دو سند که امضا شد دریافتیم باید وضعیت میدانی تغییر ریشه‌ای کند و توقف کارآمد درگیری‌ها با ایجاد سازوکاری برای نظارت بر سیستم آتش‌بس ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روسیه تلاش‌هایی را در این مسیر به کار می‌گیرد از جمله از طریق کانال‌های وزارت دفاع که با همتایان جمهوری آذربایجان و ارمنستان همکاری می‌کند.

لاوروف اضافه کرد: امیدوارم این سازوکار نظارتی در آینده نزدیک تشکیل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد، دو طرف نزاع باید سخنرانی‌های تند و آتشین خود را کنار بگذارند و دست از اقدامات نظامی در قره‌باغ بردارند.

لاوروف تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید اقدام به هماهنگی اصول محوری کنند که بتوانند اوضاع قره‌باغ را به سمت ثبات طولانی مدت تغییر دهند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد به هم‌قطارانش در شورای اروپا گام‌هایی که مسکو به منظور توقف درگیری‌ها در منطقه برداشته را اطلاع داده است.

او تاکید کرد: ما مطمئنیم که مهمترین مساله در حال حاضر تعلل نکردن در توقف سخنرانی‌های تند و خصمانه چه بین طرفین و چه در سطح طرف‌های بین‌المللی مسؤول است؛ مساله‌ای که تلاش زیادی را نمی‌طلبد. اما گام بعدی که باید همزمان با توقف سخنرانی‌های خصمانه برداشته شود توقف اقدامات نظامی و حملات به تاسیسات غیرنظامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منازعه جمهوری آذربایجان و ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود