Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر بازرسی و عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه بر تثبیت مالکیت اراضی دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: برخورد قانونی با دستگاه‌های اجرایی متخلف در امر تثبیت مالکیت زمین‌ها در دستور کار قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی اقبال در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه آیین معارفه مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان سمنان اظهار داشت: یکی از موارد مهم و مورد تأکید بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که جزو وظایف دستگاه‌های اجرایی نیز هست موضوع تثبیت مالکیت زمین‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های اجرایی متولی امر زمین در موضوع کاداستر و تثبیت املاک خود کوتاهی می‌کنند که بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه برخورد قانونی با این دستگاه‌ها لازم‌الاجراست.

رئیس سازمان جنگل‌ها: اجرای طرح "کاداستر" سبب کاهش تعرض به مراتع کشور است700 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح کاداستر در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت3 میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی در طرح ملی کاداستر تثبیت شداستاندار گیلان: افزایش اعتبارات برای احیای تالاب انزلی ضروری است/ تکمیل طرح کاداستر 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردانتقاد رئیس‌کل دادگستری گیلان از اجرای کند طرح کاداستر؛ عملکرد فعلی زیبنده نیست

مدیرکل دفتر بازرسی و عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بازرسان قوه قضاییه با همکاری بازرسان سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی استان‌ها دستگاه‌های اجرایی متخلف را که اقدامی در مورد تثبیت املاک خود انجام نداده‌اند شناسایی و رصد و با آنها برخورد می‌کند.

اقبال گفت: جلوگیری از زمین‌خواری یکی از مهم‌ترین دستاوردهای و اهدافی است که با ثبت زمین‌های دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام ماده 9 قانون کاداستر به موقع عمل کنند قطعا گام بلندی در راستای جلوگیری از زمین‌خواری برداشته می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی اصغر دربانی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان سمنان منصوب و امروز با حضور این مقام مسئول در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی شد.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستگاه های اجرایی تثبیت مالکیت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد