Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی استان نیازمند وسایل آموزشی هستند.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف، امروز۲۵ مهرماه، در مراسم افتتاحیه پویش بزرگ و ملی پازل همدلی  در مشهد اظهار کرد: ۱۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی نیازمند وسایل آموزشی هستند. با توجه به اینکه آموزش به‌صورت مجازی شده، اما هزینه آموزش بالا رفته و این امر سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: برای بازگرداندن دانش‌آموزان نیازمند به وسایل آموزشی طرح پازل همدلی را شکل دادیم. این پازل بزرگترین جورچین همدلی در کشور به‌شمار می‌رود که حاوی ۶۰۰  هزار  قطعه است. هر قطعه آن ۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. حدود ۱۰ درصد از این پازل به خراسان رضوی که حدود ۶۶۰ میلیون تومان است، تعلق گرفته که امید داریم بتوانیم این درصد و مبلغ را با توجه به اعلام آمادگی خیرین افزایش دهیم. پوریوسف در خصوص سامانه پازل همدلی ادامه داد: سامانه این پازل   puzzlehamdeli. ir  است که افراد می‌توانند با وارد شدن به این سامانه، استان مورد نظر خود را انتخاب کنند و  سپس هر تعداد قطعه که تمایل داشته باشند خریداری کنند، به‌ این صورت کمک خود را واریز می‌کنند. امید داریم در این طرح شهروندان نیز ما را یاری کنند. قطعه قطعه جمع شود همدلی معنا شود در ادامه این مراسم حمید رضازاده، مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی(ع)، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد شرایط بحران در کشور محرومیت مردم بیشتر از گذشته شده است. به‌همین دلیل سازمان بهزیستی و کلیه سازمان‌ها در کشور باید با یکدیگر  هم‌سو شوند تا بتوانند خلاهای پیش از آمده در خانواده‌ها  به خصوص در آموزش را مرتفع کنند. وی افزود: گلستان علی(ع) در سه حوزه فعالیت می‌کند. این سه حوزه شامل کودکان ۳تا ۱۸ سال است که در هفت مرکز نگهداری می‌شوند؛ دو خوابگاه دانشجویی، دو مهدکودک و یک فضای آموزشی داریم که به کمک خیرین ساخته شده است. ظرفیت فضای آموزشی ما حدود ۳۵۰ نفر است که با وجود کرونا ۲۴۰ دانش‌آموز در آن‌ مشغول تحصیل هستند. همچنین در حال ساخت خوابگاه و ورزشگاه تخصصی برای دانش‌آموزان بهزیستی هستیم که فاز یک آن در فروردین سال آینده وسپس فازهای بعدی آن افتتاح خواهد شد. وی با بیان اینکه «خوشبختانه از زمان شیوع کرونا تا کنون کمک خیرین به ما کم نشده و حتی بیشتر از گذشته به ما یاری می‌رسانند»، ادامه داد: کمک خیرین ما بیشتر شده است، اما متاسفانه تعداد محرومین ما در این هشت ماه افزایش داشته است. در دهه آخر محرم طرحی اجرا شد که براساس آن مردم را به دیدن مناطق محروم سوق دادیم تا از نزدیک شرایط آن‌ها را درک کنند که در اجرای این طرح کمک‌های شایانی دریافت کردیم. در این طرح یکی از خیرین قرار است تا ۱۲ ماه نزدیک به یک میلیارد تومان به‌صورت ماهانه به ما کمک کند.علاوه بر اینکه مناطق محروم استان خراسان را تحت پوشش قرار داده‌ایم، توانسته‌ایم در همین یک ماه اخیر نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان به مناطق شمالی کمک‌هایی بفرستیم. همچنین مناطق محروم سیستان را نیز مدنظر قرار داده‌ایم. مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی(ع) در خصوص طرح پازل همدلی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل محرومیت از تحصیل بازمانده‌اند تصمیم گرفتیم این طرح را اجرا کنیم تا بتوانیم وسایل مورد نیاز این دانش‌آموزان را فراهم کنیم. در ابتدای اجرای این طرح  ۶۰ تبلت توسط یکی از خیرین خریداری شد و قرار است به تعدادی از دانش‌آموزان نیازمند که شناسایی شده‌اند، اهدا شود. البته خریداری تبلت برای این دانش‌آموزان توسط این خیر ادامه خواهد داشت. منبع: ایسنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی دانش آموز وسایل آموزشی دانش آموزان پازل همدلی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، رامبد دانش پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف مستقر در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری در خصوص مأموریت این سازمان گفت: ما به دنبال کشف دانش آموزان در رشته‌های برنامه نویسی، رباتیک و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت زندگی آنان و آمادگی آن‌ها برای ورود به دنیای فریلنسری (آزادکاری) و پیوند دانش‌آموزان برنامه‌نویس با شرکت‌های خصوصی و دولتی هستیم.

وی با بیان اینکه این شرکت عضو ناحیه نوآوری دانشگاه شریف است، گفت: هر دانشگاه مجموعه نوآوری مختص خود را دارد که این شرکت‌ها باید تاییدیه هر دانشگاه را داشته باشند و ما تاییدیه دانشگاه شریف را داریم.

وی ادامه داد: از ۱۲۰۰ دانش آموز ،۶۰۰ دانش آموز فارغ التحصیل داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر آزمون فری لنسری داده‌اند.

مدیرعامل لنسر شریف تصریح کرد: برنامه نویسی اینترنت اشیا، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، هوش مالی، کامپیوتر، برنامه نویسی تلفن همراه از جمله مهارت‌هایی است که در این مرکز آموزش داده می‌شود و همچنین برای آموزش این مهارت‌ها حدود ۳ سال زمان باید طی شود.

وی ادامه داد: ما در این مجموعه برای اینکه بتوانیم انگیزه دانش‌آموزان برای آموزش دیدن را به سطح بالاتری ببریم از روش‌هایی مانند موسیقی و ورزش استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل مرکز لنسر شریف خاطر نشان کرد: در ۱۴ اردیبهشت سومین دوره مسابقات دانش آموزی به تعداد ۲۱۵۰ دانش آموز از سراسر کشور در رشته‌های رباتیک، برنامه نویسی و برنامه نویسی سخت افزار برگزار می‌شود که این ایونت در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

مدیر عامل مرکز نوآوری لنسر شریف افزود: ما سه نوع آموزش حضوری، آنلاین و آفلاین داریم که آموزش آفلاین مجموعه ما برای همه دانش آموزان ۷ تا ۱۷ ساله رایگان است و پشتیبان‌های آموزشی برای سوال‌ها و یا مشکلات دانش آموزان در دسترس آن‌ها هستند و همچنین در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز تحت پوشش آموزش مجموعه ما قرار دارند.

وی یادآور شد: ما در این مرکز استعدادیابی و اختلالات یادگیری شرکت کنندگان را مورد سنجش قرار می‌دهیم و برای هر دانش آموز پرونده سلامت تشکیل می‌شود که محتواهای آموزشی مخصوص هر دانش آموز را تهیه و ارسال می‌کنیم.

دانش پژوه در پایان خاطر نشان کرد: تفاوت مرکز ما با مراکز دیگر در روش آموزش است به طوری که نقشه راه آموزش مختص با استعداد هر دانش آموز و متناسب با وضعیت سنی متفاوت است.

کد خبر 6087492

دیگر خبرها

  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است