Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد -مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در آستانه ۲۹ مهرماه، روز ملی صادرات، با انتشار یک یادداشت از تلاشهای صادرکنندگان و فعالان تجارت بین المللی تقدیر کرد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  درمتن این یادداشت که از سوی دکتر علی صالح آبادی منتشر شد، آمده است: صادرکنندگان بعنوان سربازان جنگ اقتصادی با تامین ارز مورد نیاز کشور برای واردات محصولات مورد نیاز از یک سو و مجموعه بانک توسعه صادرات به عنوان یاریگر آنان از سوی دیگر همت والای خود را به کار گرفته اند تا روند مبادلات تجاری و اقتصادی کشور به مطلوبترین وجه ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن یادداشت به این شرح است:
باردیگر در آستانه ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات هستیم. در سالی که با نام جهش تولید، مسوولیت سنگینی بر دوش کنشگران عرصه تجارت خارجی کشور قرار دارد.
در شرایط تشدید فشارهای یکجانبه امریکا بر ایران اسلامی و به رغم کاهش صادرات نفت در یکسال اخیر، شاهراه های حیاتی اقتصاد ایران همچون گذشته به مبادلات بازرگانی و رفع نیازهای تجاری در حوزه صادرات غیرنفتی می پردازند.
بانک توسعه صادرات ایران نیز با افزایش تعاملات خود با جهادگران خدوم اقتصادی که مخلصانه در راه ارزآوری، محرک چرخهای توسعه کشورهستند، همواره در پی بهبود شیوه های اعطای تسهیلات و سهولت در ارائه خدمات است.
این بانک که به عنوان تنها مؤسسه مالی دولتی در هیات اگزیم بانک کشور با هدف حمایت دولت از صادرات تاسیس شده، با ابداع ســازوکارهای متنوعی برای ارتقا فعالیتهای خود، ابزارهای مختلفی نیز برای مساعدت در امر صادرات ایجاد کرده است.
بانک توسعه صادرات در همین راستا علاوه بر استفاده از منابع خود که نیازمند افزایش از سوی دولت است، اقدام به انعقاد قراردادهایی با صندوق توسعه ملی نموده و به تامین مالی شرکتهای دانش بنیان و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاههای صادرات محور مبادرت می ورزد.
تلاش در مسیر ارتقاء بانکداری شرکتی، رصد تحولات بین المللی و ابداع راهکارهایی برای برون رفت از تحریمها، تامین مالی پروژه های ملی و سرمایه گذاری در طرحهای خارج از کشور و مشاوره به صادرکنندگان به منظور رفع تعهد صادراتی از جمله برخی فعالیتهای این مجموعه به منظور حمایت از صادرات است.
اولویت های راهبردی ما در بانک توسعه صادرات ارائه تسهیلات با نرخ های ترجیحی و مناسبی است که با سود میانگین پایین تر به صادرکنندگان اعطا شود.
همواره تاکید کرده ایم ” بانک توسعه صادرات خانه همه صادرکنندگان کشور است” و این باور را با دعوت از آنان در خانه خود و یا با حضور در اتاق های بازرگانی سراسر کشور به منظور تعامل با صادرکنندگان بخش خصوصی محقق ساخته ایم. بی تردید شنیدن مشکلات و بازگو کردن موانع و چالشهایی که بر سر راه صادرات است، از زبان بازیگران این عرصه غنیمتی است که آنرا قدر می نهیم.
صادرکنندگان بعنوان سربازان این جنگ اقتصادی با تامین ارز مورد نیاز کشور برای واردات محصولات مورد نیاز از یک سو و مجموعه بانک توسعه صادرات به عنوان یاریگر آنان از سوی دیگر، همت والای خود را به کار گرفته اند تا روند مبادلات تجاری و اقتصادی کشور به مطلوبترین وجه ادامه یابد.
روز ملی صادرات بهانه ایست برای تشکر مجموعه بانک توسعه صادرات از ناخدایان کشتی صادرات که دریای صعب و پرتلاطم تجارت را درمی نوردند تا توشه مقصود را به سرمنزل آبادانی و توسعه ایران اسلامی برسانند.
علی صالح آبادی
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: بانک توسعه صادرات روز ملی صادرات مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

تین نیوز

4 کشور منطقه (ترکیه، عراق، امارات و قطر) برای ساخت مسیر جدید ترانزیتی اتصال اروپا به خاورمیانه توافق کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از عصرایران، مقامات عراق، ترکیه، قطر و امارات، یادداشت توافق برای ساخت مسیر ترانزیتی "راه توسعه" امضا کردند. این مسیر، اروپا را از طریق خاک ترکیه و عراق، به خلیج فارس متصل می کند. این مسیر از ایران عبور نمی کند.

امضای این یادداشت توافق روز دوشنبه توسط وزیران 4 کشور ترکیه، عراق، امارات و قطر در حضور سران ترکیه (اردوغان) و عراق (السودانی) در بغداد انجام شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سفر رسمی دیروز دوشنبه به بغداد و اربیل سفر کرد. این اولین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق بعد از 13 سال بود.

این یادداشت توافق از طرف عراق توسط وزیر حمل و نقل (رزاق محیبس)، از طرف ترکیه توسط وزیر حمل و نقل و زیرساخت ( عبدالقادر اورال اوغلو)، از طرف قطر توسط وزیر حمل و نقل ( جاسم بن سیف السلیتی ) و از طرف امارات توسط وزیر انرژی و زیرساخت (سهیل محمد المزروعی) امضا شد.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد این پروژه به دستیابی به یکپارچگی اقتصادی و تلاش برای اقتصاد پایدار بین شرق و غرب، به تحریک رشد اقتصادی و تقویت روابط همکاری های منطقه ای و بین المللی کمک خواهد کرد. همچنین این طرح در مسیر افزایش تجارت بین المللی، تسهیل تحرک و فعالیت های اقتصادی، تجارت و ایجاد یک مسیر جدید حمل و نقل رقابتی و افزایش رونق اقتصادی بازرگانی کمک می کند.

امضای یادداشت توافق میان وزیران 4 کشور برای طرح راه توسعه - قصر جمهوری - بغداد

نخست وزیر عراق هم گفت: راه توسعه تنها کوتاه کردن فاصله نیست، بلکه به پل ارتباطی میان مردم و فرهنگ‌های منطقه تبدیل می‌شود و از امنیت و ثبات در منطقه حمایت می‌کند. وی افزود: این یادداشت تفاهم شامل اقدام کشورهای امضا کننده برای تعیین چارچوب های لازم برای اجرای طرح راه توسعه است.

راه توسعه

"راه توسعه" شامل دو مسیر زمینی خودرویی و راه آهن است که جنوب ترکیه را از نقطه مرزی فیشخاپور کردستان عراق به جنوب این کشور (بصره - بندر فاو) به خلیج فارس متصل می کند. این نزدیک ترین و سریع ترین مسیر اتصال اروپا به خلیج فارس است که از خاک ترکیه و عراق می گذرد.

فیشخاپور مرز کردستان عراق و جنوب ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه است.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت های ترکیه ( عبدالقادر اورالوغلو) روز یکشنبه گفت: با تکمیل پروژه "راه توسعه" که از ترکیه و عراق می گذرد، روند حمل و نقل کالا را 25 روز کاهش می یابد.
وی توضیح داد: حرکت کشتی‌های عبوری از کانال سوئز 35 روز و از جنوب افریقا بیش از 45 روز طول می‌کشد اما اگر راه توسعه تکمیل شود، این زمان به 25 روز کاهش می‌یابد.

عراق سال گذشته هزینه این طرح را  17 میلیارد دلار اعلام کرد.

امضای یادداشت توافق میان وزیران 4 کشور برای طرح راه توسعه - قصر جمهوری - بغداد

این مسیر ترانزیتی برای انتقال کالا میان ترکیه و کشورهای جنوب خلیج فارس است اما می تواند بخشی از مسیر اتصال شرق - غرب جهان نیز باشد. این مسیر همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای مسیر کنونی کانال سوئز و دریای سرخ مطرح شود.

با درگیری های ارتش امریکا و حوثی های یمن (انصارالله) در دریای سرخ و تنگه باب المندب، راه توسعه، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

این مسیر از طریق جاده زمینی و راه آهن، جنوب ترکیه را به جنوب عراق و خلیج فارس متصل می کند.
 طول جاده زمینی و راه آهن در داخل عراق 1200 کیلومتر است.
 هزینه پروژه حدود 17 میلیارد دلار است. 10.5 میلیارد دلار برای ساخت راه آهن برقی و 6.5 میلیارد دلار برای جاده زمینی است.
این پروژه در 3 مرحله تکمیل می شود که مرحله اول در سال 2028، مرحله دوم در سال 2033 و مرحله سوم در سال 2050 به پایان می رسد.
این پروژه در مرحله اول 100 هزار فرصت شغلی و پس از اتمام، یک میلیون شغل ایجاد می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات