Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، سخنگوی کرملین هشدار داد روسیه ترجیح می‌دهد آمریکایی‌ها آمادگی خود را برای تمدید معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی میان‌برد، اعلام کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز دوشنبه هشدار داد، مسکو ترجیح می‌دهد که آمریکایی‌ها جهت تمدید معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی میان‌برد (نیو استارت) اعلام آمادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت: «امیدواریم که ارتباطات با آمریکا در هر صورتی ادامه پیدا کند. در کل، همان‌طور که رئیس جمهور گفت، تمدید این معاهده به ما کمک می‌کند تا یک بازه زمانی را تضمین کنیم و در این ۱۲ ماه گفت‌وگوهایی جدی و زیربنایی درخصوص کنترل تسلیحاتی داشته باشیم».

سخنگوی کرملین درخصوص دلیل این اصرار می‌گوید: «زیرا رها کردن دو کشور و کل جهان بدون این سند که در حال حاضر سنگ بنای بنیاد ثبات و امنیت بین المللی و امنیت راهبردی است، عواقب منفی بسیاری خواهد داشت. بنابراین ترجیح می‌دهیم که از شرکای آمریکایی خود بشنویم آماده تمدید این معاهده هستند».

پسکوف در جمع خبرنگاران تأکید کرد، در گفت‌وگو با آمریکایی‌ها پیشرفتی که مورد انتظار بود حاصل نشده است اما این مسئله دلیلی برای توقف آن نیست.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه به آمریکا پیشنهاد کرد معاهده نیو استارت بدون قید و شرط و به صورت یکساله میان دو کشور تمدید شود.

ساعاتی بعد «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با رد این پیشنهاد گفت: «پاسخ امروز رئیس‌جمهور پوتین برای تمدید نیو‌استارت بدون توقف تسلیحات هسته‌ای، بی‌سرانجام است. ایالات متحده درباره کنترل تسلیحاتی که کل دنیا را ایمن می‌کند جدی است. امیدواریم قبل از آنکه یک رقابت تسلیحاتی پرهزینه آغاز شود روسیه در موضعش تجدیدنظر کند».

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معاهده تمدید تسلیحات اتمی آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

به گزارش فارس، در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902273

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید