Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای پارلمان اروپا طی نامه‌ای خواستار تحریم اجلاس گروه ۲۰ که قرار است به ریاست عربستان سعودی برگزار شود، شدند.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اعضای پارلمان اروپا از سران کشور‌های خود و همچنین مقامات اتحادیه اروپا درخواست کردند تا به دلیل نقض مستمر و فاحش حقوق بشر از سوی عربستان، در اجلاس سران کشور‌های عضو گروه ۲۰ که قرار است ماه آینده به ریاست عربستان برگزار شود، حضور نیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس نامه‌ای که به امضای ۶۵ عضو پارلمان اروپا رسیده است به شارل میشل، رییس شورای اتحادیه اروپا و اورسولا فون در لاین، رییس کمیساریای اروپا ارسال شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین مدعی شدند که؛ ریاض به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد و در پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار معارض عربستانی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول عدالت برقرار نشده است و عربستان حتی ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان خود همانند آزادی بیان و برپایی تجمع‌ها را نقض می‌کند.

نامه قانونگذاران اروپایی در نامه خود به بازداشت فعالان، وکلا، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و اندیشمندانی نیز اشاره داشتند که خواهان ایجاد اصلاحات در کشورشان بودند و از محل بازداشت و سرنوشت آن‌ها خبری نیست.

بیشتر بخوانید: نتایج نشست مجازی گروه ۲۰؛ بروز اختلافات و شعار‌هایی در میانه بحران اقتصادی

این نمایندگان در نامه خود معتقدند که؛ نباید به دولتی که مرتکب فجیع‌ترین موارد نقض حقوق بشر می‌شود اجازه داد که میزبان یکی از مهم‌ترین اجلاس‌های سران کشور‌های دنیا باشد، زیرا این نوعی مشروعیت بخشی به رفتار عربستان است و از میشل و فون درلاین خواسته می‌شود در اجلاس سران بیست شرکت نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اجلاس گروه 20 پارلمان اروپا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اجلاس گروه 20 پارلمان اروپا پارلمان اروپا گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند

به گزارش جماران؛ روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی ادعا کرد تعلیق رابرت مالی، نماینده سابق دولت بایدن در امور ایران و عضو اصلی تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای و تعلیق مجوز فعالیتش در کاخ‌ سفید که چند ماه پیش صورت گرفت، به علت نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و سرقت شدن آن‌ها از طریق حمله سایبری بوده است.

در همین خصوص، جمعی از اعضای ارشد کنگره آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند طبق تحقیقات خود دریافته‌اند یک «عامل متخاصم سایبری» توانسته به گوشی یا ایمیل شخصی رابرت مالی دسترسی پیدا کند، و از بلینکن خواسته شده این یافته‌ها درباره نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را تایید کند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • رابطه‌ ناگسستنی غول‌های اروپا؛ هدیه جالب فلورنتینو پرز به سران بایرن مونیخ / عکس
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • برگزاری اجلاس گروه کاری دریای خزر در تهران
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • چهره‌های هالیوودی خواستار تغییر جهان با هنر شدند
  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل