Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@04:24:40 GMT

در نبود انسولین قلمی چه مشکلاتی پدید می آید؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۴۵۷

فاطمه آل یاسین در یک رشته توییت به بیان توضیحات خوبی در رابطه با کمبود انسولین پرداخته که در ادامه می خوانید:

شرکت اکسیر لرستان سالهاست که انسولین انسانی رو تولید میکنه(نسل قدیم انسولین).

تا قبل از دهه اخیر، تقریبا انتخابی جز همین‌ انسولین‌ها وجود نداشت، اما ایرادات زیادی هم به انسولین‌های انسانی وارد بوده و هست: اول سخت بودن تزریق اونهاست و دوم (مهمتر): افت قندهای بیشتر  و در نتیجه کنترل سخت‌تر دیابت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ورود انسولینهای دانمارکی نسل جدید(آنالوگ) و کم‌کم حمایت بیمه‌ها از اونها، به مرور  استفاده از این محصول حدید در اولویت تجویز پزشکان قرار گرفت  و درحقیقت هم ظاهر شکیل‌تر و حمل راحت‌تر و تزریق ساده‌تر اونها جذابیت داشت هم کنترل قندخون، «تا حدودی» آسونتر شد.

از اواخر بهمن ۹۸، به علت ارزبری بالای انسولین آنالوگ و همینطور تحریمها، واردات به مشکل جدی خورده.

حالا با دو رویکرد مواجهیم که از نظر من هردو ناقصند:

 اول: رویکرد مورد پسند وزارت بهداشت: انسولین در کشور تولید میشه پس احتیاجی به واردات نیست: اصلا بحث تولید داخل و خارح نیست. این دو مدل انسولین، تفاوت ساختاری مولکولی دارند. کنترل قندخون با انسولین انالوگ نسل جدید ساده تر و باکیفیت‌تره و بیماران بهش عادت کرده‌اند.

تازه بگذریم از شیوه تزریق ساده‌تر وآبرومندترش.

دوم:  در نبود انسولین آنالوک، همه می‌میریم: نه والا. من از ۴تا ۱۹ سالگیم از انسولین انسانی استفاده کردم،خاطرم نیست تا حالا مرده باشم. اابته که این ده سال اخیر، با ورود انسولینهای انالوگ به مراتب اوضاع بهتری داشتم.

نکته مهم اینه که اگر کشور واقعا به بن‌بست واردات بخوره،باید و باید هزینه زیادی برای و آموزش و عادت دادن دیابتی‌ها به انسولینهای قدیمی متحمل بشه. فشار روحی زیادی هم به جامعه دیابتی کشور وارد می‌شه، خصوصا دیابت نوع یک، که در روز حداقل۴ تا ۶ مرتبه تزریق انسولین دارند.

پس بهتره هرچه سریعتر برای تسهیل واردات این کالا فکری کنند(در کوتاه مدت) و برنامه درست‌حسابی برای تولید داخلی و کافی انسولین آنالوگ داشته باشند (در درازمدت) تا انقدر در به در این شرکت دانمارکی پر اِفاده نباشیم!

 شِبه نتیجه‌گیری:

وارد نشدن انسولین آنالوگ، همه ما دیابتی‌ها رو به دردسر میندازه و برگشتن به تنظیمات انسولین ویالی، کار سخت و پرمشکلیه(مخصوصا برای کسانی که تجربه‌ای از تزریق انسولین قدیمی رو ندارند) این سختی قطعا برای کودکان،  و زنان باردار و بعضی سالمندان خیلی بیشترهولی.

نه حرف وزارت بهداشت(انسولین داخلی کفایت میکنه) حرف دقیقیه نه حرف اکثریت که نگران از بین رفتن و نسل‌کشی و مُردن دست‌جمعی‌اند. ما حق داریم بدون نگرانی، با روش روز کنترل دیابت، پیش بریم. عقبگرد، هرچند باعث مرگ و کما و… نمیشه، ولی حتما مشکلات زیادی بهمراه داره.

1717

کد خبر 1445083

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انسولین دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان