Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:29:25 GMT

قیمت صادرات سیب‌زمینی باید واقعی شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۳۵۲۹

قیمت صادرات سیب‌زمینی باید واقعی شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: قیمت صادرات سیب‌زمینی در حال حاضر پایین است و باید متناسب با دسترنج کشاورزان این نرخ به سمت واقعی شدن حرکت کند.

 اکبر بهنام‌جو ۲۸ مهرماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: با تلاش همکاران ما در دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، روند صادرات سیب‌زمینی از استان اردبیل به سایر کشورها هموار شده به طوری که در حال حاضر صادرات به کشور آذربایجان و سایر کشورها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از دغدغه‌ها را ارزیابی قیمت صادرات و کاهش این نرخ اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نرخ صادرات سیب‌زمینی از 12 هزار تومان تا 10 درصد پایین آمده و به دنبال آن هستیم تا کشاورزان ما به راحتی محصولات خود را عرضه کرده و صادرات انجام شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:‌ البته قیمت کنونی صادرات سیب‌زمینی مطلوب به نظر نمی‌رسد و باید به تناسب دسترنج کشاورزان در این زمینه قیمت‌گذاری واقعی انجام شده تا بیشترین سود به جیب کشاورزان برود.

بهنام‌جو خاطر نشان کرد:‌ در این جلسه قوانین و مقررات مالیاتی که عمدتا از سوی بخش خصوصی مورد نقد و بررسی قرار گرفت، مطرح شد که قرار شد شورای حل اختلاف با لحاظ همه مسائل و موارد به روند رسیدگی پرونده‌ها سرعت بیشتری داده و امور مالیاتی نیز تسهیل در قوانین را به وجود آورد.

وی در ادامه بیان کرد: امسال 70 درصد خوداظهاری در پرداخت مالیات افزایش یافته و به نسبت سال‌های گذشته مأدیان آشنایی بیشتری با نحوه پرداخت مالیات خود پیدا کردند که انتظار می‌رود این روند در سال‌های آینده نیز تقویت شود.

بهنام‌جو با قدردانی از تلاش امور مالیاتی استان در افزایش درآمد استان در این بخش ادامه داد: ‌انتظار می‌رود مالیات منصفانه و به حق از مأدیان گرفته شود و این منابع صرف پیشرفت و توسعه استان شود.

وی اظهار کرد: در کنار همه افراد جامعه که به پرداخت مالیات خود حساس هستند، بخش تولیدی در این زمینه پیشقدم بوده و قطعا به روش درست پرداخت مالیات انجام می‌شود که با تسهیل قوانین سعی در ایجاد اعتماد و جلب نظر مأدیان است.

بهنام‌جو تصریح کرد: ‌بسیاری از واحدهای تولیدی با میل و رغبت پرداخت مالیات خود را انجام می‌دهند که این نشان از شفافیت عملکرد آنها و همچنین کمک به توسعه کشور است که در این اوضاع اقتصادی بیشترین تکیه و منابع درآمدی دولت حاصل از مالیات است.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: البته امور مالیاتی با مراعات حال مردم و تولیدکنندگان نسبت به تقسیط بدهی‌ها نیز اقدام می‌کند که در این زمینه نیز فعالیت‌ها و حرکت‌های مثبت و مناسبی را شاهد هستیم.

وی به ضرورت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت:‌ در سال جهش تولید، واحدهای تولیدی از جهت تأمین مواد اولیه باید مورد حمایت قرار گیرند و در کنار آن تولید محصولات صادرات محور جزو برنامه‌ها و اولیت‌های استان است.

بهنام‌جو اضافه کرد: برخی از واحدها در این شرایط سخت اقتصادی و کرونا صادرات مناسبی را داشتند که پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات آنها که تا 10 میلیون دلار می‌رسید،‌ در سال‌های آینده حتی به بیش از 70 میلیون دلار نیز برسد.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه اظهار کرد: در کنار درآمدهای مناسب مالیاتی برای استان که حدود 570 میلیارد تومان است، با تلاش مدیران استانی سعی بر جذب اعتبارات ملی است که در سال‌جاری بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع ملی جذب استان می‌شود تا صرف پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شده تا توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.

وی گفت: در این شرایط سخت ما سه تا چهار برابر درآمد مالیاتی برای استان از منابع ملی جذب اعتبار داریم که قطعا در سایه تخصیص این اعتبارات پروژه‌های زیربنایی، ‌عمرانی و خدماتی استان با سرعت تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادرات صادرات سیب زمینی برداشت سیب زمینی صادرات سیب زمینی پرداخت مالیات بخش خصوصی بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟