Web Analytics Made Easy - Statcounter

عوارض دستمال مرطوب کودک و جایگزین طبیعی آن چیست؟
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بهداشت نیوز دستمال های مرطوب اگر چه کار مادران را بسیار سریع و راحتتر می کند ولی مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک جبران ناپذیر می باشد که بهتر است استفاده از آن را هر چه سریعتر کنار بگذارید.

 
به گزارش بهداشت نیوز: امروزه پوشک و دستمال مرطوب کودک از وسایل همیشه همراه مادرانی است که کودکان شیرخوار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
استفاده از دستمال مرطوب نه تنها جهت نظافت بدن کودک بلکه برای نظافت اسباب بازی ها نیز به یک ضرورت تبدیل شده است بدون اینکه از عوارض دستمال مرطوب کودک بر روی بدن کودکان مطلع باشیم. در ادامه در نت نوشت از مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک بخوانید.

مواد شیمیایی و عوارض دستمال مرطوب کودک
تحقیقات نشان داده است که مواد مصرفی در تولید دستمال مرطوب سبب ایجاد بثورات بر پوست کودکان خواهد شد. متیل ایزوتیازولینون ماده ای است که به شدت بر روی پوست کودک به خصوص اندام های دختر بچه ها تخریب انجام می دهد. نظافت باسن و دهان کودک با دستمال مرطوب سبب ایجاد مشکلاتی از جمله آلرژی های شدید و مزمن  در این نواحی می شود. دستمال های مرطوب حاوی مقادیر قابل توجهی عطر و اسانس های شیمیایی می باشد که جهت پنهان سازی بوی مواد به کار رفته در ساخت این دستمال ها به کار رفته است که البته این عطرهای خوشبو کننده نیز از زغال سنگ و مشتقات نفت به دست می آیند و مصرف آن بر روی پوست بدن باعث اختلالات تنفسی، آسم، آسیب های پوستی، صدمه به چشم و از همه بیشتر بثورات پوستی می شود.

بهترین جایگزین دستمال مرطوب

عوارض دستمال مرطوب کودک
با این شرایط مادران چه محصولی را می توانند جایگزین این دستمالهای پر ضرر داشته باشند تا از عوارض دستمال مرطوب کودک دور بمانند ؟

با استفاده از این فرمول دستمال مرطوب بی ضرر تهیه کنید تا فرزند دلبندتان مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک را تجربه نکند.

    یک رول دستمال کاغذی
    ۴/۳ فنجان آب جوشیده سرد شده
    یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا
    یک قاشق غذا خوری عصاره نارون کوهی
    یک قاشق غذا خوری صابون مایع
    ۱۰ قطره عصاره دانه گریپ فروت
    یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا روغن بادام
    رول دستمال حوله ای را در یک کاسه که تمام مواد نام برده را  باهم مخلوط کرده اید،  به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار دهید.

این دستمال بسیار لطیف و در عین حال تمیز کننده کامل و خوبی می باشد.

طبق مراحلی که گفته شد برای مقابله با عوارض دستمال مرطوب کودک می توانید بدون اینکه از مواد پر ضرر دستمالهای مرطوب حاضری استفاده کنید، این دستمال خانگی را با کمترین هزینه و آسیب در منزل تهیه و استفاده کنید. به این ترتیب نه از حساسیت و مشکلات پوستی خبری هست نه مشکلات و عوارض مواد شیمیایی و عوارض دستمال مرطوب کودک .

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بهداشت دستمال مرطوب یک قاشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟