Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الیوت آبرامز» نماینده دولت آمریکا در امور ایران دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با نشریه محافظه‌کار «واشنگتن فری‌بیکن» مدعی شد که ایالات متحده منتظر نمی‌ماند تا ایران معامله‌ای تسلیحاتی انجام دهد و سپس به تحریم طرف معامله اقدام کند.

آبرامز ادعا کرد که آمریکا تحریم‌های پیشگیرانه علیه هر کشوری که تلاش به ارسال سلاح به ایران کند، اعمال خواهد کرد تا از هر معامله تسلیحاتی پیش از انعقاد آن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما منتظر نمی‌مانیم تا یک تراکنش تکمیل شده و فردی به صورت فیزیکی سلاح به ایران ارسال کند یا از ایران سلاح وارد کند. ما افرادی را که به دیدارهای مقدماتی [برای معاملات تسلیحاتی] یا مذاکرات اینچنینی اقدام کنند، تعقیب می‌کنیم.

رییس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا افزود: ما پیش از ملموس و واقعی شدن این [معاملات] وارد خواهیم شد. ما رصد خواهیم کرد که آیا تحرکاتی برای معاملات تسلیحاتی وجود دارد یا خیر.

جمهوری اسلامی ایران روز گذشته همزمان با منقضی شدن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، با انتشار بیانیه‌ای رسمی در این باره تاکید کرد که بر اساس یکی از نوآوری­‌های برجام، پایان قطعی و بدون قید و شرط محدودیت‌­های تسلیحاتی و ممنوعیت­‌های مسافرتی نیازمند هیچگونه تصویب قطعنامه­­‌ی جدیدی نیست و هیچ نیازی به صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت ملل متحد ندارد.

انقضای تحریم تسلیحاتی علیه ایران در حالی است که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا همه تلاش‌های خود را برای تمدید این تحریم‌ها به کار گرفت، اما با شکست این تلاش‌ها، اقدام محکوم به شکست دیگری را برای بازگرداندن همه تحریم‌های بین‌المللی علیه ملت ایران انجام داد.

دولت ترامپ پیشتر قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم‌های تسلحیاتی علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه داد که با ۱۱ رای ممتنع، ۲ رای مخالف و تنها یک رای موافق شکست خورد و واشنگتن را از تلاش خود بازداشت.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سپس بدون هیچ پایه و اساس حقوقی، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، واشنگتن را یکی از مشارکت‌کنندگان برجام دانست و براین اساس خواستار فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت همه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شد.

اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه ریاست این شورا تاکید کردند که آمریکا با توجه به خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، دیگر مشارکت‌کننده این توافق نیست و هیچ حقی برای بازگرداندن تحریم‌ها ندارد.

برچسب‌ها الیوت ابرامز تحریم تسلیحاتی ایران ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیوت ابرامز تحریم تسلیحاتی ایران ایالات متحده آمریکا الیوت ابرامز تحریم تسلیحاتی ایران ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان امباپه: به فینال چمپیونزلیگ صعود می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، نسبت به شانس تیمش برای جبران شکست 1-0 مقابل دورتموند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، خوش‌بین است.

شاگردان لوئیس انریکه در بازی رفت روز چهارشنبه عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند و روی گل نیکلاس فولکروگ، با شکست آلمان را ترک کردند.

امباپه که یکی از بازیکنان ضعیف پی‌اس‌جی در بازی هفته گذشته بود، امیدوار است تیمش با روحیه بالا به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

امباپه پیش از بازی حساس مقابل دورتموند به لوپاریزین گفت: تیم ما بسیار آرام است. مطمئنیم و مصمم هستیم که می‌خواهیم شکست را جبران کرده و به فینال راه پیدا کنیم. فکر می‌کنم این بازی به خوبی پیش می‌رود و برای آن آماده‌ایم.

بازیکنان باید با روحیه خود را برای این بازی حساس آماده کنند. من با روحیه خوب وارد این بازی خواهم شد، آماده‌ام تا از پیراهن تیمم دفاع کنم و به فینال راه پیدا کنیم."

امباپه که گفته می‌شود در تابستان به رئال مادرید منتقل می‌شود، این فصل برای آخرین بار شانس این را دارد که پاری سن ژرمن را به قهرمانی چمپیونزلیگ برساند.

دیگر خبرها

  • اطمینان امباپه: به فینال چمپیونزلیگ صعود می‌کنیم
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو