Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسش مهمی که همزمان با نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات آمریکا و طرح پیش بینی ها در مورد افزایش میزان مشارکت به وجود می آید، این است که مشارکت بالا به نفع کدام یک از احزاب خواهد بود. خبرگزاری میزان – در حالی که رسانه‌های آمریکایی مدعی افزایش میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور هستند، این پرسش مطرح می‌شود که افزایش مشارکت در این انتخابات به نفع کدام یکی از دو حزب عمده آمریکا یعنی جمهوریخواه و دموکرات یا به عبارت بهتر «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» است؟   براساس گزارش «نیویورک تایمز و فایو فورتی ایت»، تحلیلگران بر این باورند که با توجه به مشارکت بسیار زیاد در انتخابات ۲۰۱۸ - بالاترین میزان در انتخابات میان دوره از سال ۱۹۱۴ - و نیز براساس نظرسنجی‌هایی که علاقه غیرمعمول به شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهند، مشارکت در انتخابات پیش رو ۷۰ درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انتخابات آمریکا؛ حضور ترامپ در تجمعات بدون ماسک انتخابات آمریکا؛ همه چیز درباره سیستم «الکترال کالج» بررسی‌های اولیه گرایش حزبی افرادی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ثبت نام کرده بودند، واقعیت‌های مختلفی را در مورد روند رای گیری نشان می‌داد که در زیر به آنها اشاره می‌شود:
۱. حدود ۴۳ درصد مردم آمریکا در انتخابات پیش رو شرکت نخواهند کرد؛ اما حضور احتمالی آنها نقش موثری در نتیجه انتخابات خواهد داشت.
۲. با در نظر داشتن آمار‌های جمعیتی می‌توان گفت که هرچه میزان مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند، شانس دموکرات‌ها افزایش می‌یابد.
۳. غایبان رای گیری، کمتر از میان دموکرات‌ها هستند.
۴. افرادی که تمایل به رای دادن ندارند، عمدتا دو دلیل بی علاقگی به نامزد‌ها و بی اهمیت بودن رای گیری را مطرح می‌کنند.
۵. دموکرات‌ها از مشارکت بالای رای دهندگان در انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ سود بردند.
باید توجه داشت که روند‌های انتخاباتی در آمریکا تاکنون موید فرضیه «نفع دموکرات‌ها از مشارکت بالا در انتخابات» است اما با در نظر داشتن اتفاقات غیر قابل پیش بینی در دوره ریاست جمهوری ترامپ، باید انتظارات اتفاقات کم سابقه را نیز داشت.   به عنوان مثال باید به تغییر در الگوی دیرینه حامیان جمهوریخواه اشاره داشت.   اکنون رییس جمهور جمهوریخواه آمریکا، در میان رای دهندگان سفیدپوست با تحصیلات اندک پایگاه مناسبی دارد.
اما نباید از مزیت عمده دموکرات یعنی تنوع قومی پایگاه اجتماعی آنان غفلت کرد که آنان را در ایالت‌های با تنوع قومی بیشتر رقابت ناپذیر می‌کند.
آنچه که در پایان باید مورد توجه قرار بگیرد این است، که هیچگاه با قطعیت و قاطعیت نمی‌توان در مورد مفید بودن مشارکت بالا در انتخابات برای یک حزب خاص سخن گفت.   احزاب می‌توانند افراد واجد شرایطی که قصد شرکت در انتخابات را ندارند، وارد گود رای گیری کنند، اما این اقدام مستلزم هزینه‌ های بالای تبلیغاتی است.   در حالی این روزها کارزارهای انتخاباتی در آمریکا در حال فعالیت هستند که دونالد ترامپ، در اظهارات خود از بروز تقلب در انتخابات این کشور به دلیل رای گیری پستی خبر می‎دهد.
انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات آمریکا دموکرات ها رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است