Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@01:16:46 GMT

هر هفته یک موضوع آموزشی به اولیا ارائه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۰۸۷

هر هفته یک موضوع آموزشی به اولیا ارائه می‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در برنامه «گفتگوی علمی» اظهار کرد: ما هم اکنون حدود ۱۵ میلیون دانش آموز و ۳۰ میلیون هم اولیا داریم که این تعداد دانش آموز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به نقش کلیدی اولیا در تعمیق یادگیری دانش آموزان گفت: نقش خانواده‌ها به ویژه مادران در این دوران کرونایی که دانش آموزان بیشترین وقت خود را در منزل سپری می‌کنند و مجازی درس می‌خوانند بسیار پررنگ تر و بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مینایی پور با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای ارائه آموزش به اولیای دانش آموزان گفت: اداره کل انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش، آموزش‌های مجازی را برای اولیا در نظر گرفته و هر هفته یک موضوع آموزشی را به آنها ارائه می‌دهد.

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: اکثر آموزش‌های انجمن اولیا و مربیان در سطح عمومی و درباره چگونگی تعلیم دادن و رفتار کردن با دانش آموزان در منزل است.

وی با اشاره به اهداف اصلی از اجرای طرح «آموزش‌های گفتگو» گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری طی سه سال اخیر به این نتیجه رسید که میزان گفتگو در خانواده‌ها بسیار کاهش یافته بطوریکه قبل از کرونا در شبانه روز ۲۰ دقیقه می‌رسید و لذا برنامه ریزی‌های صورت داد تا میزان این گفتگوها بیشتر شود.

همچنین در ادامه این برنامه، حسن جمشیدی نژاد نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه ۲ شهر تهران، مشارکت اخیر اولیا در سیاستگذاری‌های انجمن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مشارکتها باید ادامه پیدا کند اما معضل اصلی ما این است که معمولاً والدین در برنامه ریزی‌ها برای اولیا و مربیان فراموش می‌شوند.

وی با بیان اینکه جای نظرسنجی از اولیا درباره سیاست‌های کلان آموزشی و کتب درسی فرزندان خالی است گفت: در این هفت سالی که بنده با آموزش و پرورش همکاری دارم هیچ وقت نظر منِ پدر درباره کتب درسی فرزندم و سیاست‌های کلان پرسیده نشده است.

نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه ۲ شهر تهران تأکیدکرد: والدین باید در سیاست گذاری‌های کلان آموزشی حضور داشته باشند و در مقابل، باید به والدین هم آموزش‌های مهارتی و چگونه رفتار کردن با فرزندان ارائه شود.

جمشیدی نژاد گفت: شاید وظایف انجمن به اولیا و مربیان آموزش داده نمی‌شود که این مشکل را هم می‌توان از طریق بسته‌های آموزش مجازی حل و وظایف را برای آنها تبیین کرد.

نماینده انجمن اولیا و مربیان منطقه ۲ شهر تهران با تأکید بر اینکه مطالبه گری با با پرخاشگری متفاوت است اظهارکرد: یکی از مشکلات ما این است که والدین مطالبه گر مناسبی نیستند و یا اصلاً مطالبه گر نیستند زیرا روند این کار را یاد نگرفته‌اند.

انتهای پیام/

حامد افروغ کد خبر: 1077643 برچسب‌ها فرحناز مینایی پور آموزش مجازی کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا آموزش مجازی کرونا انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود

رییس هیات مدیره خانه تئاتر درباره برگزاری برنامه‌های اردیبهشت تئاتر که هر سال به انگیزه بزرگداشت روز جهانی تئاتر و از سوی انجمن‌های مختلف خانه تئاتر برپا می‌شد، توضیحاتی ارایه کرد.

ایرج راد به ایسنا گفت: هر سال از دی و بهمن سال قبل برای برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برنامه‌ریزی می‌کردیم و دبیر و رییس جشن را مشخص می‌کردیم و در پی آن، برنامه انجمن‌های گوناگون به مناسبت این هفته مشخص می‌شد اما زمستان سال گذشته این اتفاق رخ نداد.

وی اضافه کرد: بعد از همه‌گیری کرونا، دیگر برنامه‌ریزی برای هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر صورت نگرفت و امسال هم برنامه خاصی تدارک دیده نشده که دلایل گوناگونی دارد از جمله مشکلات مالی و مسائل دیگر.

او در عین حال اضافه کرد: با وجود این، برخی از انجمن‌ها به صورت خودجوش، برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند و خودشان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند مانند برنامه کانون کارگردانان که برای بزرگداشت آقای زنجان‌پور برگزار می‌شود. در هر حال ما ممانعتی برای برگزاری برنامه‌های مستقل انجمن‌ها نداریم ولی در هیات مدیره مرکزی، برنامه‌ریزی کلی برای اردیبهشت تئاتر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، تا پیش از همه‌گیری کرونا، هر سال برنامه بزرگداشت روز جهانی تئاتر به کوشش انجمن‌های زیر مجموعه خانه تئاتر برگزار می‌شد اما چند سالی است که این برنامه‌ها ‌به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت اجتماعی، برگزار نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود