Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@00:52:52 GMT

اختصاص درصدی از فروش تولید به کارگران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۴۰۱

اختصاص درصدی از فروش تولید به کارگران

به گزارش افکارنیوز،

حمید نجف  درباره راهکار تقویت بازار کار و حمایت از کارگران در ایام کرونا اظهار کرد: اگر بر لزوم حفظ اشتغال موجود در بنگاهها تاکید می کنیم به این دلیل است که در ایام کرونا که بازار کار بسیاری از کسب و کارها راکد است، نیروهای کار دغدغه از دست دادن شغل نداشته باشند.

وی ادامه داد: در همین ایام می شنویم که برخی از کارخانه ها از ظرفیتهای نهفته در بخشهای خود استفاده کرده اند و علاوه بر کارگران خود فرصتهای شغلی جدیدی را با به کارگیری نیروهای کار جدید به وجود آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: اینکه یک کارخانه فرضا تولید ماکارونی در کنار تولید روزانه خود، یک خط تولید ماسک راه اندازی و عده ای را مشغول کار کرده نه تنها عیب نیست بلکه باعث افتخار است و باید چنین کارخانه هایی را مورد تشویق و حمایت قرار داد.

نجف گفت:متاسفانه مدیران کارآفرین کم داریم در حالی که اگر مدیر کارآفرین که دیدگاه کارآفرینی و اشتغالزایی دارد و بر اساس شرایط بازار تدبیر می کند داشته باشیم قطعا بازار کار تقویت و امنیت شغلی نیروی کار تضمین می شود.

این کارشناس حوزه کار بر لزوم تعیین سهم کارگران از تولید به عنوان یکی از راههای تقویت قدرت معیشت کارگران تاکید کرد و گفت: وقتی تولیدکنندگان و شرکتهای خدماتی کالا و خدمات خود را بر اساس قیمت دلار و تحت تاثیر نوسان نرخ ارز عرضه می کنند طبیعی است که باید سهم کارگران را از افزایش درآمدی که حاصل می شود کنار بگذاریم و کارگران را در سود تولید شریک کنیم. نمی توانیم یکبار در سال دستمزد تعیین کنیم ولی چند بار قیمتگذاری داشته باشیم لذا معقتدم باید برای کارگران درصدی از فروش محصولات درنظر گرفته شود و از محل افزایش درآمد و و سود تولیدات سهم داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمایت از کارگران کارآفرین معیشت کارگران نرخ ارز نرخ ارز کارآفرین حمایت از کارگران معیشت کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کارخانه ذوب آهن اسدآباد در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - سنندج واقع شده است و کاهش محرومیت و صنعتی شدن استان، ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی در همدان و استان‌های مجاور، امکان ایجاد و توسعه صنایع آهن در منطقه و صرفه‌جویی ارزی، از جمله اهداف احداث این کارخانه است. 
طرح این واحد راکد در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید که بعد از  گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی  شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد و در سال ۱۴۰۰ با واگذاری طرح به بخش خصوصی پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن طرح فوق، قرار شد که احیاء و به چرخه تولید باز گردد، اما به گفته شهروند خبرنگار ما مردم منطقه همچنان منتظر بهره برداری این طرح برای اشتغال جوانان منطقه هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، اگه میشه یه پیگیری از ذوب آهن اسدآباد بکنید، که سه سال پیش هشت ونیم میلیون یورو پول گرفتن که شرکت راه اندازی کنن، ولی الان بعد سه سال ۲۵۰ نفر بیکار کردن، شرکت تعطیل است.

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله