Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دادگستری ایالات متحده شش افسر اطلاعاتی ارتش روسیه را به حملات هکری علیه گرجستان، فرانسه، انگلیس، اوکراین، سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی (OPCW) و بازیهای المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را متهم کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که یک هیأت منصفه در ایالت پنسیلوانیا شش نفر را به «توطئه، هک کامپیوتری، کلاهبرداری آنلاین، سرقت هویت، و ثبت غیرقانونی دامنه متهم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی این شش افسر اطلاعاتی ارتش روسیه عبارتست از: یوری سرگئیویچ آندرینکو، سرگئی ولادیمیروویچ دِتیستوف، پاول والریویچ فرالوف، آناتولی سرگیویچ کووالف، آرتم والریویچ اوچیچنکو و پتر نیکلایوویچ پلیسکین.

طبق پرونده اتهامات، این شش افسر اطلاعاتی دو سال پیش و در جریان بازیهای المپیک در پیونگ چانگ با استفاده از بدافزارهایی همچون KillDisk، Industroyer، Notpetya وOlympic Destroyer و همچنین شبکه های اینترنتی در اوکراین و گرجستان به اهداف موردنظر خود حمله کردند.

این شش افسر اطلاعاتی روسیه متهم شده اند که «تلاشها در راستای پاسخگو ساختن روسیه نسبت به بکارگیری گاز عامل اعصاب، نوویچوک، در یک کشور خارجی» را تضعیف کرده اند؛ اتهامی که در مارس ۲۰۱۸ از سوی دولت انگلیس مطرح شد و روسیه را به کاربرد گاز سمی نوویچوک علیه جاسوس سابق و دخترش متهم می کرد؛ اتهامی که مسکو به طور پیاپی آن را رد کرده است.

کد خبر 5052055

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا روسیه هکرها ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی مناقشه قره باغ ترکیه لبنان ایران روسیه عادی سازی روابط با اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر

سرهنگ محمد قاسم طرهانی  گفت: ماموران عملیات کلانتری ۱۷۵ این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق از انبار یک محموله مواد مخدر در یک منزل و قصد قاچاقچیان برای پخش آن‌ها در استان تهران مطلع شدند.

وی افزود: در این راستا ماموران به سرعت وارد عمل و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از این منزل ۱۱ کیلو حشیش کشف و در این رابطه یک متهم که در تدارک اقداماتی برای انتقال این محموله بود را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره معرفی متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: پلیس با تکیه بر اقدامات اطلاعاتی در راستای پیشگیری از حمل و توزیع مواد مخدر به طور شبانه روزی تلاش و در این راستا بر مشارکت عموم مردم و کاهش زمینه‌های اعتیاد در جامعه تاکید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد