Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر نوآموز استان در طرح سنجش مشارکت کردند که هزار و ۹۹۴ نفر از این تعداد به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

علی متقیان اظهارکرد: معمولا نیم و یا هفت دهم درصد از نوآموزانی که سلامتی آنان سنجش می شوند دچار مشکل هستند که به عنوان دانش آموزان با نیازهای ویژه شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح سنجش امسال،۵۶۳  نفر مشکوک به مشکل بینایی،۳۱۷ نفر با مشکل شنوایی، هزار و ۶۶ نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی، ۳۳ نفر مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی و ۱۵ نفر هم با اختلال اوتیسم شناسایی شدند.

متقیان گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰نفر کلاس اولی استان در طرح سنجش مشارکت کرده اند و ۷۰۰ نفر از این افراد، هنوز سنجش نشده است.

وی اظهارکرد: کلاس اولی ها تا پایان مهر ماه جاری فرصت دارند تا برای سنجش سلامت، مراجعه داشته باشند.

متقیان افزود: از ۷۰۰ نفر جامانده از طرح سنجش سلامت، ۲۸۰ نفر نوبت گیری کرده اند اما مابقی مراجعه نداشته و پیگیری نکرده اند.

وی تاکید کرد: ثبت نام کلاس اولی ها بدون انجام سنجش سلامت، تخلف است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: اولویت ما تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس تلفیقی و در کنار سایر دانش آموزان است 

سه هزار دانش آموز با نیاز ویژه در خراسان شمالی زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس استثنایی سنجش سلامت نوآموزان خراسان شمالي خراسان شمالی طرح سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجششان انجام شده، می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir به صورت الکترونیکی نسبت به ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند.

وی با بیان این که ۱۹  اردیبهشت  ثبت‌نام کلاس اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود؛ افزود: ثبت نام دانش آموزان اتباع پس از ثبت نام کلاس‌اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود.

طریفی حسینی ادامه داد: دانش آموزانی که قصد جهش تحصیلی دارند باید با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش استثنایی آزمون‌های هوش و استعداد را دهند. زمان ثبت نام این آزمون توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام می‌شود.

شایان ذکر است که تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی