Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیاوش آقاخانی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نظارت هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا با مدیریت و برنامه‌ریزی سمن‌های استان با مشارکت ۲۰ بازرس آغاز شد و اکنون تعداد آنان به ۲۸ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: استفاده نکردن از تجهیزات حفاظتی، ضدعفونی نشدن سطوح و رعایت نکردن پروتکل‌های تخصصی از علت‌های اخطار و مهر و موم در واحدهای صنفی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاخانی افزود: نخستین اخطار بازرسان مجموعه سمن‌های استان به واحدهای متخلف منجر به مهر و موم می‌شود و اخطار دوم و سوم با توجه به تعهد صنوف و داشتن کد رهگیری انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: از زمان از سرگیری کسب وکارها، دستوالعمل‌های جدید از سوی وزارت بهداشت اعلام شد و ستاد ملی کرونا نظارت بر اجرای این دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرده است.

رئیس گروه بازرسی‌های حوزه مقابله با کرونا استان مرکزی گفت: در روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا، مردم نکات بهداشتی را کمتر رعایت می‌کردند اما اکنون با تذکر و بازرسی‌های متوالی مشارکت مردم بهتر شده است.

آقاخانی افزود: طبق بازرسی‌هایی که از سوی بازرسان این مجموعه انجام شده ۹۰ درصد صاحبان اصناف ماسک دارند اما استفاده درستی از این سپر پوششی برای بیماری نمی‌شود و با آلودگی همراه است.

وی اظهار داشت: طبق ابلاغیه ستاد ملی کرونا ارایه خدمات به افراد بدون ماسک در واحدهای صنفی ممنوع است اما ۳۰ درصد مراجعه کنندگان بدون ماسک هستند اما خدمات دریافت می‌کنند.

آقاخانی افزود: بیشتر صنوف استان مایع ضدعفونی کننده دارند اما بازرسان ابزار سنجش برای درصد و استاندار بودن محلول را در اختیار ندارند.

وی اظهار داشت: صنوف هر شب و یا هر صبح اقدام به ضدعفونی محل کار برای جلوگیری از شیوع کرونا می‌کنند که این شیوه اشتباه است و باید با ارایه خدمات به هر مشتری ضدعفونی صورت گیرد.

۴۰۰ سازمان مردم نهاد در بخش‌های مختلف سلامت، خیریه، فرهنگی، محیط زیست و امور اجتماعی در نقاط مختلف استان مرکزی فعال هستند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی   ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر تا ۲۸ مهر ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، شمار جان باختگان نیز به ۳۰ هزار و۷۱۲   نفر رسیده و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی سازمان های مردم نهاد اصناف پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی سازمان های مردم نهاد اصناف ویروس کرونا استان مرکزی سازمان های مردم نهاد اصناف اخبار کنکور ویروس کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود

سرهنگ "شریف رحیمی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لنگرود به مرجع انتظامی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از اعتراف این فرد ۳۶ ساله به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از اماکن دولتی با همدستی یک نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته سارق ۳۱ ساله دیگر نیز دستگیر شد.
 این مقام انتظامی در پایان با اشاره معرفی سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ +عکس
  • روایت حمیدرضا آذرنگ از مصدومیت سعید آقاخانی و حضور سرصحنه «نون‌خ۵»
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود