Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:01:17 GMT

شیوع اضافه وزن در بین دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۸۵۶

شیوع اضافه وزن در بین دانشجویان

محمدحسین علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: با پایش های به عمل آمده از آمادگی و انعطاف جسمانی دانشجویان، برخی دانشجویان دچار اضافه وزن شده اند.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون ۸۰ اتاق پایش تندرستی در دانشگاه های کشور راه اندازی شده است، ‌ابراز امیدواری کرد تعداد این اتاق ها تا پایان سال جاری به عدد ۱۰۰ برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با متفاوت دانستن اتاق های پایش تندرستی با اتاق های تندرستی، خاطرنشان کرد: در اتاق های پایش تندرستی، ارزیابی ساختار اسکلتی عضلانی، آمادگی قلبی،‌ عروقی و تنفسی همچنین سلامت روحی و روانی دانشجویان انجام می شود اما اتاق های تندرستی به وسایل ورزشی اختصاص دارد و دانشجویان در این اتاق ها ورزش می کنند.

علیزاده با بیان اینکه پایش تندرستی دانشجویان توسط افراد مجرب و آموزش دیده انجام می شود، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۴ هزار دانشجو ارزیابی و مشکلات آنها شناسایی شد. در این زمینه همکاران سازمان امور دانشجویان با وجود شیوع ویروس کرونا برای حل مشکلات دانشجویان به آنها مشاوره تلفنی می دهند.

وی تاکید کرد: با وجود نیمه تعطیل بودن دانشگاه ها اما فعالیت های ورزشی سازمان امور دانشجویان تعطیل نیست. قرار بود المپیاد قهرمانی را برگزار کنیم که سال بعد المپیاد قهرمانی و همگانی برگزار می شود.

برچسب‌ها سازمان امور دانشجویان بازگشایی دانشگاه ها دانشجو اختصاصی ایرنا چاقی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان بازگشایی دانشگاه ها دانشجو اختصاصی ایرنا چاقی سازمان امور دانشجویان بازگشایی دانشگاه ها دانشجو اختصاصی ایرنا چاقی اخبار کنکور سازمان امور دانشجویان پایش تندرستی دانشگاه ها اتاق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه به منظور با لابردن کیفیت خدمات ورزشی و تندرستی و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان و همچنین ایجاد بستری در زمینه توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به کوشش معاونت دانشجویی دانشگاه، در مجموعه ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد.
دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین افتتاح این آکادمی گفت: برای بنده جالب بود که دانشجویان با چه عشق و علاقه‌ای زمینه راه‌اندازی این آکادمی را فراهم کردند. این مرکز می‌تواند منشا خدمات ارزنده‌ای به جامعه دانشگاهی و عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه سلامت تاجی بر سر ما است، افزود: شروع به کار این آکادمی تجربه بسیار خوبی است. نقشی که این آکادمی می‌تواند در جهت سلامت افراد و تهیه یک برنامه مناسب سلامت ایفا کند، بسیار قابل توجه است.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: از دست دادن سلامتی که بخشی از آن مربوط به سبک زندگی ما می‌شود را نمی‌توان با هیچ سرمایه‌ای جبران کرد. بنابراین وجود چنین مراکزی که بتواند آگاهی ‌ببخشد، اطلاعات دهد و کمک کند تا ما فراموش نکنیم که مواظب سلامتی خود باشیم، بسیار با اهمیت است.

وی به ضرورت ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: افرادی که به دنبال فرصت بیشتر هستند و یا کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، می توانند از شرایط و خدمات این مرکز استفاده کنند. بنابراین باید با کمک رسانه، ظرفیت‌های این مجموعه را اطلاع‌رسانی کنیم تا به یک الگو تبدیل شود.

مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز در این آیین گفت: در دو سال اخیر، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه، همکاری‌های علمی و اجرایی بسیار خوبی را با مرکز تربیت بدنی داشته است. امیدوار هستم که این همکاری‌ها تدام پیدا کند و ما از علم و تجربه اعضای هیئت علمی، نیروی متخصص، جوانی و انگیزه استادان جوان به نفع ارتقا وضعیت سلامت و ورزش دانشگاه استفاده کنیم.

محمدرضا قاسمیان مقدم، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز گفت: حوزه‌های فعالیت آکادمی ورزش و تندرستی شامل «تناسب اندام و تندرستی»، «توانبخشی و حرکات اصلاحی»، «ارتقاء عملکرد ورزشی»، «ورزش کودکان» و «ورزش سالمندان» است. خدمات این حوزه‌ها در چهار بخش اصلی «ارزیابی و پایش تندرستی»، «ارائه مشاوره ورزشی»، «ارائه برنامه‌های تمرینی» و «برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های ورزشی» ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان استفاده از خدمات در گام نخست، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه هستند و در گام بعدی، این خدمات قابل ارائه به عموم افراد جامعه نظیر ورزشکاران، کودکان و سالمندان است. نکته قابل توجه این است که ارائه خدمات در این مرکز توسط متخصصان حوزه سلامت و علوم ورزشی و زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی انجام می‌شود.

کد خبر 6087815

دیگر خبرها

  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد