Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@08:37:33 GMT

۵ راه برای حفاظت از دندان‌های مصنوعی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۵۸۹۷

۵ راه برای حفاظت از دندان‌های مصنوعی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از عوامل ممکن است در زندگی به از دست رفتن همیشگی دندان‌ها منجر شود. در این صورت، دیگر برای هیچ وقت دندانی به جای دندان‌های قبلی شما رشد نخواهد کرد و دندان مصنوعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای این امر باشد.

همانطوری که مشخص است، دندان‌های مصنوعی نیاز به مراقبت‌های ویژه و مهمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور حفظ سلامت عمومی، جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها و برخورداری از نفسی تازه دم لازم است تا از دندان‌های مصنوعی محافظت شود. در ادامه این مطلب ۵ روش ساده برای حفظ سلامت دندان‌های مصنوعی آورده شده است.

۱- روزانه مسواک بزنید

خمیردندان ماده‌ای ساینده است که سبب ایجاد خراش‌های میکروسکوپی بر روی پروتز‌های دندانی می‌شود و ممکن است مواد غذایی در این مناطق تجمع کنند. مانند دندان‌های طبیعی، دندان‌های مصنوعی نیز باید روزانه مسواک زده شوند تا مواد غذایی و پلاک‌های موجود بر روی آن‌ها از بین برود. البته برای این منظور باید از مسواک‌های نرم استفاده کرد.

۲- خیساندن دندان‌ها در محلول‌های تمیز کننده 

دندان‌های مصنوعی خود را در طول شب خیس کنید، زیرا بیشتر پروتز‌ها باید مرطوب نگه داشته شوند تا شکل آن‌ها حفظ شود. همچنین دندان مصنوعی را یک شب در آب یا محلول ملایم تمیز کننده پروتز بگذارید.

۳- آب گرم

از تمیز کردن دندان‌ مصنوعی با آب داغ یا جوش خودداری کنید، زیرا ممکن است آن‌ها را لکه دار کند. 

۴- تمیز کردن زبان و لثه

برای افراد مسنی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند، ضروری است تا لثه ها، زبان و دهان خود را پیش از قرار دادن پروتز‌ها (دندان مصنوعی) در دهان با مسواک نرم تمیز کنند. این مسأله سبب از بین رفتن پلاک‌ها و تحریک گردش خون در دهان می‌شود.

۵- بسیار مراقب دندان‌های مصنوعی خود باشید

مراقب باشید دندان مصنوعی شما به هنگام تمیز کردن پلاستیک و یا مهار بند‌ها دچار آسیب نشود.

بیشتر بخوانید

ماده‌ای ارزان برای سفید کردن سه سوته دندان +خواص شگفت انگیز جوش شیرین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسواک زدن دندان های مصنوعی دندان مصنوعی دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود