Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترعلیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به دستورآقای روحانی مبنی بر فراهم کردن امکانات مالی در زمینه افزایش تعداد تست‌های غربالگری بیماران در کشور در اسرع وقت اشاره کرد.

وی همچنین به جلسه امروز وزیر بهداشت، برخی معاونین وزارتخانه، تعدادی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهورزان و روسای بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری تاکید کردند که ظرفیت حداقل ۴۰هزار تست کرونا برای غربالگری بیماری بهتر کرونا در کشور فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




زالی افزود: افزایش تست‌ها به منظور تشخیص زودرس بیماران در خطر یا افراد ناقل، مورد حمایت جدی قرار گرفت و مقرر شد اعتبار ریالی و ارزی در این زمینه تامین شود که این موضوع از نکات خوب و راه‌گشا تلقی می‌شود و می‌تواند فرایند بیماریابی زودرس و ایزالاسیون بیماران را با تحول جدی روبرو کند.

وی بیان داشت: قرار شد وزارت بهداشت در اسرع وقت پیشنهادات خود را در زمینه افرایش تست‌های غربالگری و افزایش راستا آزمایی بیماران نیازمند ایزالاسیون را ارایه کنند.

اعمال برخی تصمیمات محلی برای کنترل بیماری کرونا مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت

وی افزود: رئیس جمهوری پیشنهاد روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسئولان استانی مبنی بر اعمال برخی تصمیمات محلی در تناسب با ملاحظات بومی برای کنترل بیماری را مورد استقبال قرار دادند و قرار شد در مواردی که نیاز به مداخلات استانی دارد و جنبه ملی ندارد با نامه نگاری با وزاری کشور و بهداشت، امکان تحقق آن تصمیم در اسرع وقت فراهم شود.

زالی ادامه داد: با این دستور رئیس جمهوری برخی از تصمیمات بومی به مسولان استانی واگذار شده است.

وی بیان داشت: تصمیماتی که جنبه فرا استانی و ملی دارد در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و تبادل نظر خواهد شد.

اتخاذ راهکار‌های عملیاتی برای اعمال جرایم بازدارنده

وی افزود: رییس جمهوری از پیشنهاد وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی را در زمینه اتخاد راهکار‌های عملیاتی برای اعمال جرایم بازدارنده را مورد استقبال قرار داد.

وی افزود: شرایط عملیاتی اعمال جرایم بازدارنده مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در ستاد ملی مجموعه راهکار‌های بازدارنده اتخاذ شود تا این کار به سرانجام بهتری برسد.

وی تاکید کرد: امروز جلسه صمیمی با حضور روسای منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به خصوص استان‌هایی که بیشترین درگیری را با بیماری کرونا دارند همراه با تعدادی نمایندگان بهورزان و روسای بیمارستان‌های کشور با رئیس جمهوری برگزار شد.

زالی افزود: در این جلسه موضوعات ضروری برای مقابله مناسب‌تر با کرونا به سمع آقای دکتر روحانی رسید و تصمیمات بسیار مناسبی در این زمینه اخذ شد.

وی تاکید کرد: نظر آقای روحانی بر هم اندیشی و استفاده از ظرفیت روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ایجاد روش مناسب در تقابل با بیماری کرونا تاکید کردند.

وی ادامه داد: سوال اصلی ایشان این بود که ما چگونه می‌توانیم تعداد مبتلایان، بستری‌ها و در نهایت مرگ و میر را براساس اصول علمی کاهش دهیم و روش‌های جدید و خلاقانه علمی که می‌توانند به‌عنوان راه حل‌های نوین برای کنترل پیک‌های جدید را مورد توجه قرار دهیم را برپایه اصول علمی ارایه شود.

وی اظهار داشت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نقطه نظرات کارشناسی خود را در این زمینه ابراز داشتند.

وی به موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: تامین اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله موضوعاتی که در اولویت بندی کاری قرار گرفت. باتوجه به کاهش درآمد‌های اختصاصی این مجموعه ها، موضوع جبران اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی در اولویت کاری قرار گرفت.

وی، تهیه بسته‌های تشویقی جدید براساس پیشنهاد وزارت بهداشت، ایجاد فرایند‌های مناسب برای استخدام نیرو‌های انسانی در حوزه بهداشت و درمان و ایجاد انگیزه‌های تشویقی رفاه، معیشتی و تشکیلاتی برای نیرو‌های درگیر در خط مقدم با کرونا از دیگر موضوعاتی بود که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح کردند.  
وی این جلسه صمیمی تبادل نظر را بسیار جلسه مثبتی ارزیابی کرد و گفت: این جلسه از صمیمیت بسیار بالایی برخوردار بود و رئیس جمهوری هم وقت بسیار مکفی را برای شنیدن نظرات حاضرین این جلسه در نطر گرفتند.

وی جلسه امروز را به فال نیک گرفت و گفت: این جلسه نقطه عطف جدیدی در زمینه مقابله با بیماری کرونا است.     منبع:ایرنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زالی ویروس کرونا پارسی خبر روسای دانشگاه های علوم پزشکی بیماری کرونا رئیس جمهوری قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی