Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزام رعایت ظرفیت ۶۰درصدی ظرفیت هواپیماها از اول آبان،شرط جدید برای افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی را اعلام کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با مدیران‌ عامل شرکت‌های هواپیمایی دیروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده که خروجی آن الزام ایرلاین‌ها به رعایت دستورالعمل استفاده 60 درصدی از صندلی‌های پروازی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سخنان محمد اسلامی در این جلسه، موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل بلااستفاده ماندن 40 درصد ظرفیت پروازی منوط به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 97، سال 98 و نیمه نخست 99 شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور، فشار دشمنان و جنگ تمام‌عیار اقتصادی گفته شرکت‌های هواپیمایی، ملزم هستند، مصوبات ستاد مقابله با کرونا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دقیقا رعایت کنند و از اول آبان‌ماه، رعایت حداکثر 60 درصد ظرفیت صندلی‌ها در هواپیما الزامی است.

محمد اسلامی با اشاره به این‌که بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا 2000 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای ایرلاین‌ها در نظر گرفته شده که تاکنون 1000 میلیارد تومان پرداخت شده از شرکت‌هایی که موفق به دریافت این وام نشده‌اند درخواست کرد برای بررسی روند کار و تسهیل در آن دلایل خود را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند.

وی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز گفت: برای تعیین نرخ نهایی افزایش قیمت‌ها با توجه به لزوم رعایت حداکثر 60 درصدی ظرفیت هواپیماها و نوسان‌های قیمتی و اقتصادی، صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و مورد تایید سال‌های 97 و 98 و نیمه نخست سال 99 باید به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شود تا بر اساس بررسی‌های مالی دقیق، تصمیمات لازم برای حمایت از ایرلاین‌ها گرفته شود و تسهیلات لازم برای برون‌رفت از شرایط حاکم اتخاذ شود.

وی بیان کرد: بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌دهد به‌زودی نرخ‌های جدید با رد نرخ اعلامی روزهای گذشته اعلام خواهد شد.

افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شدزنگنه: دولت و سازمان هواپیمایی هیچ نقشی در افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند!سامانی: نیازی به مجوز سازمان هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت نداریم/ نرخ های جدید براساس دلار 27 هزار تومانی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی محمد اسلامی وزارت راه شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: به دلیل پیگیری های مستمر و مداوم، سرعت بازرگانی منطقه شمال غرب نسبت به متوسط شبکه مطلوب است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری به اقدامات انجام شده در این منطقه برای افزایش سرعت بازرگانی اشاره کرد و افزود: عملکرد راه آهن شمال غرب عمدتا صادرات و واردات در ایستگاه بین المللی بناب به مقصد ترکیه است و به دلیل اینکه پیگیری قوی و منظم در این منطقه داریم و صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری را به صورت مداوم پیگیری می کنیم بنابراین کارها به سرعت و با کمترین فوت وقت انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از توقف بی مورد واگن ها در ایستگاه های تشکیلاتی جلوگیری کردیم و اگر واگنی معیوب و یا به صورت شیر بسته باشد به سرعت آنرا منفصل می کنیم تا کمترین تاثیر را در سرعت سیر قطارها داشته باشد.

صفری تصریح کرد: در بارگیری واگن ها نیز سعی می شود با ملاحظات فنی و در نظر داشتن شیب و فراز منطقه، تناژ بارگیری حداکثری داشته باشیم .

دسترسی مردم به بلیت قطار بیشتر شده است

مدیرکل راه آهن شمال غرب با اشاره به فروش اینترنتی بلیت قطار گفت: عموم مردم از وضعیت جدید پیش فروش بلیت ها راضی هستند زیرا با اولویت دادن به پیش فروش اینترنتی، بلیت بیشتری در دسترس مردم قرار گرفته و حجم مراجعات مردم به ایستگاه راه آهن زنجان برای تهیه بلیت نسبت به سال گذشته کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، مردم از عملکرد آژانس ها گله مند بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها