Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاست خارجی به تعلیق تحریم تسلیحاتی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا نمی‌تواند خللی در تجارت ایران در حوزه خرید و فروش تسلیحات ایجاد کند.

«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به تعلیق تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: بازار فروش سلاح یکی از پر سودترین بازارهای جهانی است و از طرفی بیشترین درآمد ارزی را برای کشورهای سازنده دارد؛ ایران نیز جزو ردیف 10 کشور دنیا است که قابلیت ساخت تجهیزات مدرن و سلاح های پیشرفته را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فروش سلاح می‌تواند برای کشور ارز آوری ایجاد کند افزود: فروش تسلیحات نظامی می تواند حتی جایگزین فروش نفت شود؛ خیلی از کشورها مثل عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، یمن و برخی کشورهای دیگر  پیش از این درخواست خرید سلاح از ایران را داشتند.   دبیر سیاسی جبهه ایستادگی به وجه دیگر این دستاورد اشاره کرد و بیان داشت: ایران می‌تواند با برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی، درآمد بالای ارزی داشته باشد و در عین حال صنایع دفاعی کشور نیز فعال و به نوعی در حوزه کارآفرینی نیز شاهد افزایش اشتغال به کار خواهد شد.   عمده مشتری سلاح‌های ایران کشورهای محور مقاومت هستند کنعانی‌مقدم عامل اصلی اینکه ایران توانست در فهرست فروشندگان تسلیحات نظامی قرار بگیرد را مدرن و پیشرفته بودن تجهیزات دانست و افزود: کشورهایی که درخواست سلاح دارند عمدتاً در خط مقدم جبهه مقاومت هستند که خود این مسئله بزرگترین تهدید برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است.   وی ایستادگی و مقاومت ملت ایران و همچنین تدابیر رهبری را علت اصلی منزوی شدن آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: مقاومتی که جمهوی اسلامی در مقابل تهدیدات و تحریم‌ها داشت و تدابیری که رهبر انقلاب برای خودکفایی نیروهای مسلح داشتند موجب شد تا ایران به این نقطه برسد که در حال حاضر می‌تواند حرف اول را در صادرات سلاح در سطح منطقه بزند، همچنین وابستگی تجهیزات دفاعی را به حداقل برساند.   این کارشناس مسائل سیاست خارجی با تاکید بر اینکه عامل اصلی خودکفا شدن کشور در حوزه نظامی را دل نبستن به برجام و وعده‌های آمریکا دانست و عنوان کرد: خیلی از کشورهای منطقه مثل عربستان صدها میلیارد دلار هزینه خرید تسلیحات می‌کنند و هیچ‌گونه بهره‌ای از آن نمی‌برند؛ این کشورها خود را به سیاست‌های آمریکا وابسته کرده‌اند به طوری که حتی نمی‌توانند یک موشک بدون اجازه آمریکا شلیک کنند.   طبق قطعنامه 2231 ایران هیچ ممنوعیت بین المللی برای صادرات و واردات سلاح ندارد کنعانی‌مقدم مانع تراشی‌های آمریکا در تجارت کشورها برای خرید سلاح از ایران را بی اساس و مردود دانست و گفت: طبق قطعنامه 2231 ایران هیچ ممنوعیت بین المللی برای صادرات و واردات سلاح ندارد و معاملاتی که ایران انجام خواهد داد با کشورها و به صورت رسمی خواهد بود. و این ممنوعیت برای کشورها وجود ندارد.   وی ادامه داد: آمریکا تنها کاری که ‌می‌تواند بکند این است شرکت‌های خصوصی که عمدتاً در دنیا قاچاق سلاح می‌کنند را تهدید به تحریم کند؛ سلاح در دنیا خارج از محدوده قدرت آمریکایی‌ها خرید و فروش می‌شود و آمریکایی‌ها عملاً نمی‌توانند مانع تجارت ایران در خرید و فروش سلاح شوند.   کنعانی‌مقدم در پایان گفت: کشورهایی که بیشتر با ما ارتباط دارند به صورت رسمی برای ارتش‌های‌شان سلاح نیاز دارند و ایران نیز به صورت رسمی اقدام به فروش تسلیحات می‌کند و در واقع می‌توان گفت آمریکا نمی‌تواند خللی در تجارت ایران در حوزه خرید و فروش تسلیحات ایجاد کند.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: فروش تسلیحات کنعانی مقدم خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، از زمان شروع جنگ اسراییل و حماس، نویسندگان وابسته به انجمن قلم آمریکا ( PEN) بارها این سازمان را برای حمایت از اسراییل و کم اهمیت جلوه دادن جنایاتی که علیه نویسندگان و روزنامه نگاران فلسطینی انجام داده است، محکوم کرده‌اند.

اکنون انجمن قلم آمریکا که با نارضایتی گسترده‌ای از واکنش‌ها علیه خود روبه روشده، مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرد. ده‌ها نامزد از این رویداد که قرار بود هفته آینده برگزار شود، انصراف داده بودند.

«پن» یک سازمان ادبی از آزادی بیان حمایت می کند، هر سال صدها هزار دلار جایزه اهدا می‌کند که جایزه ۷۵ هزار دلاری جین استاین برای بهترین کتاب از جمله آن‌هاست؛ اما با انصراف ۹ نویسنده از ۱۰ فینالیست این جایزه و انصراف نامزدهای دیگری از بخش‌های مختلف از ترجمه گرفته تا بهترین کتاب اول، برگزاری مراسم که قرار بود در تالار شهر منهتن شکل بگیرد، غیر قابل اجرا بود.

کاترینا واندن هوول، وندی واندن هوول و بیل کلگ به نمایندگی از بنیاد و دارایی ادبی جین استاین بیانیه زیر را ارایه کردند: جین استاین مدافع پرشور حقوق فلسطین بود و از نویسندگان فلسطینی حمایت و تجلیل کرد. در حالی که او جایزه PEN آمریکا را به نام خود برای جلب توجه و حمایت معنادار از نویسندگان دارای بالاترین دستاورد ادبی تاسیس کرد، می‌دانیم که او به موضع و فداکاری نویسندگانی که امسال از رقابت کنار کشیده‌اند، احترام می‌گذاشت. برای احترام به تصمیم آنها، املاک جین استین از انجمن قلم آمریکا خواسته است تا این جایزه ۷۵ هزار دلاری را به صندوق امداد کودکان فلسطین اهدا کند.

سوزان نوسل، مدیر عامل PEN آمریکا در بیانیه‌ای که دوشنبه منتشر شد، گفت: حجم زیادی کار برای این مراسم انجام می‌شود و همه ما از این نتیجه متاسف هستیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که امکان ندارد جشنی را به روشی که امیدوار بودیم و برنامه ریزی کرده بودیم برگزار کنیم.

از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته، نویسندگان وابسته به انجمن قلم بارها این سازمان را به اتهام حمایت از اسراییل و کم اهمیت جلوه دادن جنایات علیه نویسندگان و روزنامه نگاران فلسطینی محکوم کرده اند. در نامه سرگشاده‌ای که ماه گذشته منتشر شد و نائومی کلاین و لوری مور از امضا کنندگان آن بودند، امضاکنندگان از «پن» برای بسیج نکردن «هیچ حمایت هماهنگ اساسی» از مردم فلسطینی و پافشاری نکردن بر ماموریت خود که «رد کردن همه نفرت‌ها و حمایت از آرمان‌های بشری برای زندگی در صلح وبرابری» است، انتقاد کردند.

انجمن قلم بارها خواستار آتش‌بس در غزه شده و به ایجاد صندوق اضطراری ۱۰۰ هزار دلاری برای نویسندگان فلسطینی کمک کرده، اما اعضای آن این اقدامات را در برابر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی کافی نمی‌دانند.

کد خبر 6086175

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین