Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید جدی بر اصلاح ساختار بودجه دارند از این رو این امر باید در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت مدنظر قرار بگیرد. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی که شب گذشته  با محوریت اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ با روسای کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد، گفت: موضوع یاد شده از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: برای اصلاح ساختار بودجه سال آتی نظرات کارشناسی از سوی مرکز پژوهش‌های قوه مقننه، کمیسیون‌های تخصصی و دولتمردان دریافت شده است.

قالیباف تصریح کرد: تاکنون ۱۴ موضوع در خصوص اصلاح ساختار بودجه استخراج شده که مبنای کار نمایندگان و دولت خواهد بود.

رییس قوه مقننه ادامه داد: چهارم شهریورماه طی نامه‌ای خطاب به رییس جمهور تاکید شد لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی افزود: در این بین این نامه به رهبر معظم انقلاب نیز تقدیم شد از این رو ایشان نیز در دیدار حضوری تاکید جدی بر پیگیری این امر داشتند؛ بنابراین مجلس شورای اسلامی نیز از اصلاح لایحه بودجه حمایت جدی خواهد داشت، زیرا این مهم می‌تواند در برنامه هفتم توسعه تاثیرگذار باشد.

قالیباف گفت: موضوعات مربوط به صادرات، واردات، بنگاه‌های اقتصادی و ... از جمله مواردی است که باید اصلاح شود؛ همچنین باید رویکرد عملیاتی نسبت به لایحه بودجه سال آتی وجود داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص موضوع ساماندهی فراکسیون‌های قوه مقننه، تصریح کرد: همه افراد نسبت به ضرورت ایجاد فراکسیون‌ها تاکید دارند از این رو اصل این موضوع نباید مورد خدشه قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: فراکسیون‌ها عمدتا تخصصی، قشری و موضوعی شکل می‌گیرند لذا باید رابطه جدی بین فراکسیون‌ها با کمیسیون‌های تخصصی وجود داشته باشد.

قالیباف افزود: البته اگر قرار باشد فراکسیونی خارج از موضوع مردمی سازی، صرفا به نماینده قشر خاصی تبدیل شود حتما برای قوه مقننه آسیب زا خواهد بود و باید نسبت به شکل گیری این فراکسیون‌ها پرهیز شود.

رییس قوه مقننه گفت: به نظر می‌رسد برای ساماندهی فراکسیون‌ها نباید فرصت چهار ساله مجلس یازدهم را از دست بدهیم لذا این امر باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد؛ همچنین کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی نیز باید با نگاه کارشناسی در جریان روند تجدید نظر در آیین نامه داخلی مجلس، ماده‌ای را برای تشکیل فراکسیون‌ها در نظر بگیرد. بیشتر بخوانید: نامۀ بذرپاش به قالیباف دربارۀ آسیب‌های نظام بودجه‌ریزی

انتهای پیام/

  برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه فراکسیون ها قوه مقننه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «منابع و مصارف حوزه انرژی»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، در جریان بررسی این جدول در صحن مجلس، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس به ارائه توضیحات درباره جدول شماره ۲۲ لایحه بودجه پرداخت و گفت: این جدول هم در بودجه سال گذشته و هم در بودجه امسال وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شده است تا تمام جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را اعم از قسمت این فرآورده‌ها در این جدول بیان کند. همچنین دولت مکلف است که ذینفعان آن را مشخص نماید و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

وی افزود: تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود. همچنین در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری و حساب بهینه‌سازی آمده در جدولی درج شده است.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ طی اظهاراتی تاکید کرد: در این جدول فعل و انفعالاتی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریک‌خانه‌ها است، البته منظورمان این نیست که خلافی صورت می‌گیرد اما تمام اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی جدول ۱۰- د با عنوان «طرح های ملی از محل توازن»، پس از مخالفت با تصویب این جدول، به پیشنهاد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازگشت اعتبارات بخش د جدول ۱۰ به بخش توازن موافقت کردند.

قالیباف همچنین گفت: به دلیل اینکه منابع این بخش از بخش توازن برداشت شده است و به دلیل اینکه پیشنهاداتی هم وجود دارد، به نظر بنده باید این منابع به بخش توازن بازگردانده شود.

وی اظهار کرد: مواردی که به بخش توازن باز می‌گردد یا ردیف دارند و یا بر اساس طرح‌هایی است که ردیفی ندارند؛ بنابراین اگر ردیف دارند باید به بخش توازن بازگردانده شوند و اگر ردیف ندارند باید بر اساس شاخص توزیع شوند.

اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

از سوی دیگر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901323

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد