Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس، در جلسه با نمایندگان جوان مجلس بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های کاری میان جوانان مجلس تاکید کرد و از آن‌ها خواست تا پیشتاز زیست مومنانه در مجلس شورای اسلامی باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با نمایندگان جوان مجلس امشب (دوشنبه 28 مهر) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 قالیباف در این نشست بر تداوم و تکرار جلسات با نمایندگان جوان مجلس تاکید کرد و گفت: از ویژگی های این جلسه جوانانه و مومنانه حضور تمامی مدعوین و پیگیری مباحث با نشاط و اشتیاق است و اگر چه نظرات متضادی نیز وجود دارد، اما صمیمیت و تعامل به خوبی مشاهده می شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید پذیرفت در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، افزود: در این جنگ اقتصادی نمی توان هرگونه تصمیمی را گرفت، لذا باید مراقب اقدامات خود باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش قراول حل بسیاری از مشکلات کشور جمع حاضر در این مکان است، اضافه کرد: رسیدن به فهم مشترک در این جمع، نخستین کاری است که باید در مسیر حل مشکلات کشور انجام دهیم تا از این فهم مشترک اولویت های مشترک استخراج و در نهایت در روش پیاده سازی به توافق خواهیم رسید.

قالیباف از نمایندگان جوان حاضر در جلسه درخواست تشکیل کارگروه های کاری را کرد و توضیح داد: بهتر است این کارگروه های کاری با همکاری کمیسیون ها و مرکز پژوهش های مجلس و متناسب با علاقه و تخصص نمایندگان جوان تشکیل شوند، لذا درخواست دارم موضوعات مورد نظر همچون اصلاح ساختار بودجه، قاچاق کالا و ارز، بورس انرژی و... را انتخاب کرده و شبانه روز بر روی این موضوعات کار کنید.

وی خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه با بیان اینکه شما باید پیشتاز زیست مومنانه در میان نمایندگان مجلس باشید، گفت: پس از تشکیل کارگروه ها ، نباید در جلسات بعدی مشکلی بدون ارائه راهکار آن مطرح شود، در واقع نمایندگان جوان در کنار هر مشکل ، راهکار را نیز ارائه کنند. هر گروه کاری گزارش کار دهد تا آن فهم و اولویت مشترک مورد نظر ایجاد شود.  

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه وظیفه مجلس سیاستگذاری و ریل گذاری است و البته این مهم زمانبر است، حل و فصل طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در شورای نگهبان را ضروری دانست و افزود: طرح هایی همچون ساخت و تولید مسکن، اختصاص سبد کالا به افراد نیازمند، طرح دوفوریتی مربوط به بازار بورس و... از جمله اقدامات قابل توجه مجلس در چند ماه نخست آغاز کار آن به شمار می آیند.

بنابراین گزارش، پیگیری طرح شفافیت آرای نمایندگان، مشخص کردن اولویت های مجلس یازدهم، برنامه ریزی برای مقابله با افزایش قیمت ارز، خودرو و مسکن، صیانت از گام دوم انقلاب، شفافیت مواضع هیات رئیسه مجلس، ایجاد پیوست رسانه‌ای در مجلس، فعال کردن فراکسیون انقلاب، ادامه نظارت های میدانی از مناطق محروم ازسوی رئیس و نمایندگان مجلس، ضرورت کاهش مشکلات اقتصادی مردم در زمان کوتاه و... از جمله مباحث مورد تاکید نمایندگان جوان در جلسه با رئیس مجلس بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی نمایندگان جوان رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود