Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: این تسهیلات در قالب کمک به تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت موردنیاز تولیدکنندگان و همچنین بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی به بهره‌برداران متقاضی پرداخت می‌شود.

سیجانی افزود: مشارکت و همراهی کامل بانک‌های عامل استان در اعطای تسهیلات و قبول مدارک و اسناد ضمانت ارائه شده توسط متقاضیان در اجرای موفق پرداخت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: حمایت از تولیدکنندگان و پرداخت تسهیلات موردنیاز به ایشان در شرایط کنونی عامل مهمی برای کاهش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه است.

سیجانی گفت: صنعت قم باوجود شرایط تحریم، روند رو به رشدی دارد و بسیاری از واحد‌های صنعتی فعال در استان با تلاش فراوان توانسته‌اند نیاز خود به مواد اولیه و تجهیزات را داخلی سازی کنند و یا آن را از طریق شرکت‌های ایرانی تامین نمایند تا سطح تولیدشان حفظ شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: تلاش ما این است که با تشکیل منظم جلسات ستاد تسهیل و رونق تولید استان و بررسی میدانی مشکلات تولیدکنندگان، شرایط برای فعالیت ایشان بیش‌ازپیش مهیا و قم به کانون جذب سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

بر اساس آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای تولیدی سال جهش تولید واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتاً حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

کد خبر 6093114

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است